אורקל ממשיכה להסתבך בתביעות – הפעם בענייני עבודה

מנהל לשעבר בחברה: "פוטרתי כי סירבתי לשלם לעובד מהודו משכורת נמוכה יותר"

איאן ספנדואו, מנהל מכירות לשעבר בחברת אורקל (Oracle), הגיש תביעה כנגד ענקית מסדי הנתונים בטענה כי פוטר לאחר שסירב להציע למועמד הודי לעבודה משכורת נמוכה מכפי שמציעים לעובדים מארצות הברית. הפעם מדובר בתביעה בענייני עבודה, בעוד שרבות מהתביעות בהן מעורבת אורקל באחרונה עוסקות בפטנטים.

בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט המחוזי בצפון קליפורניה טוען ספנדואו כי פוטר מעבודתו משום שרצה להציע לעובד אותו ביקש להעביר ממשרדי החברה בהודו למשרדיה בקליפורניה משכורת גבוהה מ-50 אלף דולר לשנה, סכום אותו הגדיר לכאורה הממונה עליו כ- "משכורת טובה בשביל הודי". זאת למרות שלמועמדים אמריקניים לאותה משרה הרשה הממונה להציע משכורות גבוהות יותר, מספר שבועות קודם לכן.

בתביעה מואשמת אורקל באפליה בגיוס לעבודה בכך שהיא דורשת לשלם לעובדים מהודו משכורות "נמוכות משמעותית מאלו המשולמות לעובדים לבנים בעלי כישורים דומים". המשכורת המוצעת, 50 אלף דולר, מתוארת בכתב התביעה כ- "אפליה על בסיס מוצא אתני או המדינה בה נולד".

מעט לאחר שהתלונן בפני הממונים עליו, זומן ספנדואו לפגישה במחלקת משאבי האנוש של אורקל ובה אמר לו מנהל משאבי האנוש כי תשלום של משכורת נמוכה יותר לעובדים הודים הוא מעשה הוגן שתואם למדיניות החברה. ספנדואו סירב, ותוך מספר שבועות, ללא כל התראה ומבלי שננקטו כנגדו צעדים משמעתיים כלשהם, הוא פוטר מהחברה.
על פי כתב התביעה, לא רק עצם התשלום הנמוך יותר לעובדים הודים הוא בגדר אפליה, אלא גם הפיטורין של ספנדואו בשל התנגדותו לאפליה הם עבירה על חוקי זכויות האזרח של ארצות הברית.

לא ניתן היה לקבל תגובה מחברת אורקל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים