Israel Rain Radar: האפליקציה שמראה לאן זזים העננים

אם אתם עומדים לצאת מהבית ורוצים לדעת האם צפוי גשם בקרוב, Israel Rain Radar תספק לכם מפה עדכנית של תנועת העננים - אבל לא הרבה יותר מזה

שינויי מזג האוויר הביאו אותי לחשוב שיש צורך לנקוט פעולות כדי לדעת אם צריך להתגונן. ליד הבית שהוא עדיין ביתי לא רואים תמיד עננים, אבל יודע אני שגשמים, הם לעתים גם מפתיעים. הרי ענן בדרך כלל אינו משייט לו בשמיים לבדו. כשיש כבר שם אחד, הוא מצביע לפחות על עוד אחד קרוב, ועוד אחד קרוב. ומכיוון שאני איני אוהב להתרטב ומצד שני, איני אוהב לסחוב מטען כך סתם, אשמח לדעת אם בעת צאתי מהבית שהוא שלי כדאי לשאת גם מטריה בידי או בתיקי.

לכן, כשנתקלתי ב-Israel Rain Radar, אפליקציה שמכונה על ידי יוצרה, דימה וישנו-וצקי, גם בשם "מכ"ם הגשם החדש", חשבתי לעצמי שהנה, כמו האמרה הידועה, יש אפליקציה גם לזה.

האמת היא שבצורתה הבסיסית ביותר, האפליקציה מספקת את הסחורה. היא מראה על פני המסך הראשי שלה – שהוא, בעצם, המסך היחיד שחשוב – את מפת תנועת העננים בישראל ובסביבותיה. הנתונים שמסופקים במפה, כולל העננים שזזים בכיוונים השונים, מגיעים מהשירות המטאורולוגי הישראלי ולפי היוצר של האפליקציה מראים את מיקום ענני הגשם מעל ישראל בשעה וחצי האחרונה. שעה וחצי זו מרוכזת לאנימציה בת 12 שניות לערך שמראה במהירות את התנועה של העננים ומאפשרת לדעת האם הם נעים בכיוון שלנו או לא. אפשר להשהות את האנימציה בעזרת כפתור שנמצא בחלק העליון של המסך. במקרה שכזה, ניתן לבחור באופן ידני אחת מ-12 התמונות שמייצגות את תנועת העננים.

פס הצבעים שנמצא מעל המפה מאפשר להבין עד כמה הגשם הצפוי, אם בכלל, אמור להיות חזק, והעננים שנעים מעל המפה צבועים בהתאם. תוכלו כך להחליט שגם אם ירד גשם, הוא לא יהיה חזק מדי ולכן עדיף להתרטב קלות ולא להיסחב עם מטריה.

אבל, לצערי הרב, די מהר הבנתי שאחד הדברים החשובים ביותר באפליקציה לא פועל כראוי – זיהוי המיקום בו אני נמצא. אמור להיות על המפה באפליקציה סימן שמאפשר לבדוק מה המצב של העננים בסמיכות למקום בו אני נמצא. ה-GPS עבד היטב, בדקתי זאת באמצעות אפליקציות אחרות, ואפילו יצאתי למקום פתוח לחלוטין. בכל זאת, לא זכיתי לראות את המילים "מצאתי אותך", אלא רק את "מחפש", גם אחרי שחלפו דקות ארוכות מאוד.

עוד דבר שקצת מציק באפליקציה הוא ריבוי הפרסומות לאפליקציות אחרות. מעבר לפס הפרסומת הקבוע בתחתית ומעבר לכך שלשונית בצד שמאל מובילה לעוד פרסומות שכאלה, מדי פעם קופצת על המסך פרסומת בגודל מסך מלא שמפנה לאפליקציות אחרות. קצת יותר מדי לאפליקציה כל כך פשוטה.

מעבר למכ"ם הגשם, Israel Rain Radar מכילה גם מנוע חיפוש. הוא מופיע בעת שמושכים את הלשונית שנמצאת בצד שמאל, כשפס החיפוש ממוקם בחלק העליון מעל הפרסומות. אפשר לחפש טקסט או תמונות במנוע של גוגל (Google). לחיצה על אחת התוצאות בדפדפן הפנימי הזה כבר פותחת את אפליקציית הדפדפן שמוגדרת כברירת מחדל בטלפון.

בגדול, Israel Rain Radar, שזמינה רק לסביבת האנדרואיד (Android), מספקת את התמונה שהיא מתיימרת לספק, אבל לא הרבה מעבר. מה גם שהיא מציעה יותר מדי דברים שאין בהם צורך אמיתי.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים