מביטים על הגזענות: קמפיין דיגיטלי קורא לציבור "לחתום עם העיניים"

נשיא המדינה, שמעון פרס, השיק הבוקר (ד') קמפיין במסגרתו מתבקשים הגולשים להעלות לרשת תמונות של העיניים שלהם, על מנת ליצור קולאז' דיגיטלי למאבק בגזענות ● לדברי הנשיא, "לכל אדם הזכות להיות שווה והזכות השווה להיות שונה"

״תסתכלו לי בעיניים״, זה שמו של קמפיין דיגיטל שהשיקו הבוקר (ד') נשיא המדינה, שמעון פרס, ומשרד המשפטים, במסגרת המאבק באפליה ובגזענות שמוביל המשרד בימים אלה. הקמפיין פונה ישירות לציבור בכדי לרתום אותו למאבק באפליה בחברה הישראלית, על ידי חתימה על עצומה דיגיטלית, שנעשית באמצעות העלאת תמונות עיניים לרשת. המטרה היא להגיע לקהל רחב ככל הניתן, במטרה ליצור את קולאז׳ העיניים הגדול ביותר שהופק אי פעם בישראל. המסר של קמפיין הדיגיטל הוא שרק יחד ניתן להיאבק בתופעת האפליה, שהיא עבירה על החוק ועוולה חברתית.

פרס היה החותם הראשון על העצומה ואף העלה הבוקר לעמוד הפייסבוק (Facebook) שלו את תמונת עיניו. גם שרת המשפטים, ציפי לבני, העלתה את תמונת עיניה לרשת החברתית הפופולרית וכן לאתר הקמפיין. לעצומה הדיגיטלית ולקריאה להילחם באפליה ובגזענות הצטרפה אף התאחדות הסטודנטים.

ניתן להעלות את תמונות העיניים לקיר הקולאז' הדיגיטלי דרך האתר הייעודי לקמפיין או דרך אינסטגרם (Instagram), כאשר הגולשים מתבקשים להוסיף את ההאשטאג #חותמיםעםהעיניים. האתר מאפשר, לאחר העלאת התמונה, לשתף אחרים.

קמפיין הדיגיטל הוא חלק ממסע פרסום נרחב, בכל אמצעי התקשורת, שהופק בעקבות מקרי אפליה רבים שאירעו בשנה החולפת וזכו לתהודה רבה. במסגרת זו, למשל, עלה לא מכבר סרטון פרסומת לערוצי הטלוויזיה.

פרס ציין כי "ישראל שוללת מן היסוד אפליות על רקע דתי, לאומי, אתני או מגדרי. הרי כולנו נולדנו בצלם אלוהים. לכל אדם הזכות להיות שווה והזכות השווה להיות שונה".

לדברי לבני, "במדינה דמוקרטית אין מקום לגזענות ולאפליה, שהיא עבירה על החוק. נמשיך להפגין אפס סובלנות לתופעות הללו, שאנחנו חותרים ופועלים למגר אותן. בנושא זה צריכה להיות גם התגייסות שלכם, אזרחי ישראל. אתם, שאכפת לכם מעתיד החברה והמדינה. אתם, שרובכם המכריע יודע שגזענות ואפליה לא רק גוררות השלכות חוקיות, אלא גם השלכות מוסריות. הגיע הזמן שנסתכל זה לזה בעיניים ונבין שכולנו בני אדם שווים בפני החוק ובפני האלוהים, ושאין מקום לתופעות הללו בישראל של 2014".

יצוין כי במסגרת המאבק פתח משרד המשפטים מוקד טלפוני לנפגעי אפליה וגזענות, בטלפון 1-700-70-60-44. במסגרת המוקד מספק האגף לסיוע משפטי מידע אודות האפשרויות השונות העומדות בפני הנפגעים. בנוסף, ניתן למצוא באתר המשרד מידע על חוקים ותקנות העוסקים באפליה ובמניעתה, פסיקות רלוונטיות ומידע שימושי נוסף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים