ארצות הברית: ארגון לחירויות הפרט קורא לאובמה להעניק חסינות לסנואודן

"אדוארד סנואודן הוא אזרח אמריקני דגול ומגיעה לו חסינות מלאה על המעשים הפטריוטיים שביצע", כתבו אנשי ACLU בעצומה שאמורה להישלח לנשיא האמריקני, מספר ימים לפני שיכריז על רפורמה בתוכנית המעקב של ה-NSA

אנשי ACLU, ארגון אמריקני לחירויות הפרט, פרסמו עצומה בה הם קוראים לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, להעניק חסינות לאדוארד סנואודן. העצומה פורסמה לקראת נאום שאמור אובמה לשאת בעוד מספר ימים ובו הוא אמור להכריז על רפורמה בתוכניות המעקב של ה-NSA, אותן הדליף העובד לשעבר בסוכנות.

"אדוארד סנואודן הוא אזרח אמריקני דגול ומגיעה לו חסינות מלאה על המעשים הפטריוטיים שביצע. אנחנו גאים לשמש כיועצים המשפטיים שלו", כתבו אנשי הארגון בעצומה. לדבריהם, "אם עשרות אלפים מאיתנו יתייצבו כעת ויקראו לנשיא אובמה להעניק לסנואודן חסינות, יש סיכוי אמיתי שהוא יוכל לשוב הביתה".

עד כה חתמו על העצומה יותר מ-40 אלף בני אדם, כאשר היעד של מפרסמיה הוא להגיע ל-45 אלף חותמים.

סנואודן שוהה כיום ברוסיה לאחר שעל פי הדיווחים גנב בחודש יוני 1.7 מיליון מסמכים מסווגים ממחשבי הממשל של ארצות הברית. המקלט הזמני שהעניק פוטין לסנואודן הוא למשך שנה ועם סיומו, במידה שלא יזכה לחסינות בארצות הברית, עשוי המדליף המפורסם להמשיך לברזיל, שם שוקלים להעניק לו חסינות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים