מנהלי המיחשוב הראשיים צופים עלייה נאה בתקציבים ב-2014

על פי המנהלים, תקציבי המיחשוב שלהם יעלו השנה ב-4%-5% וההוצאות - ב-4.5% - כך עולה מסקר של מורגן סטנלי ● המשיבים דיווחו על "אווירה של הוצאות והשקעות בצמיחה"

מנהלי המיחשוב בחברות בסדר גודל בינוני עד גדול באירופה ובארצות הברית צופים כי ההוצאות שלהם על מוצרי מיחשוב ושירותים יעלו השנה בשיעור של 4.5% בהשוואה ל-2013. שיעור הצמיחה דומה, פחות או יותר, לזה שנרשם אשתקד בהשוואה ל-2012. בראש סדר העדיפויות יוצבו השנה מיחשוב הענן, יישומי ERP ותוכנות ניתוח.

"הגידול בהוצאות ב-2013, בשיעור של 4.6%, בא לידי ביטוי בכל התחומים, ובכולם צפויה השנה עלייה נוספת בהוצאות", נכתב בדו"ח שערכה מורגן סטנלי (Morgan Stanley). הסקר נערך בקרב 150 מנהלי מיחשוב ראשיים, 100 מתוכם בארצות הברית ו-50 באירופה, כולם מנהלים בחברות שהכנסותיהן השנתיות הן בין חצי מיליארד ליותר מ-20 מיליארד דולר.

לפי התוצאות, מנהלי המיחשוב הראשיים בארצות הברית צופים שהתקציבים שלהם יעלו השנה ב-4.8% – בהשוואה לעלייה של 5.2% ב-2013, בעוד שעמיתיהם באירופה חוזים שהגידול יעמוד השנה על 3.7% לעומת גידול של 3.5% אשתקד.

משתתפי הסקר דיווחו על "אווירה של הוצאות והשקעות בצמיחה" ולא על אווירה של קיצוץ בהוצאות. שיעור הגידול הגבוה ביותר צפוי בהוצאות על מיחשוב ענן וניתוח נתונים, כאשר חברות מעבירות יישומים רבים יותר משרתים מקומיים למרכזי נתונים של ספקיות שירות. חברות משקיעות גם ביישומי ERP, מחסני נתונים, כלים לתובנה עסקית וכלים לניתוח נתונים.

70% מעומסי העבודה של המשיבים פועלים כיום בשרתים מקומיים, אך המשיבים ציינו כי הם צופים ששיעור זה ירד עד סוף 2015 ל-61%. במקביל, יעלה השיעור של עומסי העבודה ביישומים הפועלים בשירותי ענן ציבוריים מ-10% כיום ל-18% בעוד קצת פחות משנתיים. עומסי העבודה בשירותי אירוח מנוהלים יעלו באותה התקופה מ-7% ל-9% ולעומת זאת, שיעור השימוש במתקני Collocation ירד מ-13% ל-12%.

עוד עולה מהסקר כי ההוצאות על מחשבי PC, מכשירים ניידים, שירותי ייעוץ ושירותים במיקור-חוץ נמצאות בתחתית סולם העדיפויות של מנהלי המיחשוב הראשיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים