בצעד מפתיע: מריסה מאייר פיטרה את מנהל התפעול הראשי של יאהו!

מנכ"לית יאהו! פיטרה את אנריקה דה קסטרו בהודעה לבורסה בת שתי שורות בלבד, מבלי להסביר למה ● נראה שהסיבה לכך היא כישלונו במשימתו העיקרית - להגדיל את המכירות של החברה

רוצה שנעבוד כמו חמורים. מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו

מנכ"לית יאהו! (!Yahoo), מריסה מאייר, פיטרה בצעד מפתיע את מנהל התפעול הראשי של החברה, אנריקה דה קסטרו, קצת יותר משנה לאחר שהצטרף אליה. בהודעת החברה נמסר כי הוא יעזוב את תפקידו השבוע – ולא ניתנה סיבה לכך.

דה קסטרו הוא האיש השני בחשיבותו בחברה, אחרי מאייר. יאהו! שכרה אותו מגוגל (Google), כדי לעזור לה לשפר את המצב של החברה. היא הודיעה על פיטוריו של דה קסטרו בהודעה קצרה, בת שני משפטים בלבד, שנמסרה לבורסה בניו-יורק אמש (ד'), לאחר סגירת המסחר. לא היו בה חלקים שבדרך כלל נמצאים בהודעות מעין אלה, כמו דברי ברכה מצד מאייר או הסבר שדה קסטרו "רוצה לבלות יותר עם המשפחה שלו". דוברת מטעם יאהו! אמרה כי אין לחברה מה להוסיף על הכתוב בהודעה.

לעומת זאת, בהודעה שהוציאה מאייר עצמה מאוחר יותר ופורסמה בראשונה באתר ReCode היא כתבה: "קיבלתי את ההחלטה הקשה לפיה דה קסטרו, מנהל התפעול הראשי שלנו, צריך לעזוב את החברה. אני מעריכה את תרומתו של אנריקה לחברה ומאחלת לו כל טוב בעתיד". מאייר הוסיפה כי "מעבר לכל, אני מאמינה שההנהגה שלנו, הכיוון שלנו והשינויים האלה יובילו את יאהו! למקום טוב יותר".

על פי הדיווחים, יחסיהם של מאייר ודה קסטרו היו מתוחים. נראה כי הסיבה לכך היא שה-COO המפוטר נכשל במשימתו העיקרית – להגדיל את המכירות הדיגיטליות של יאהו!. לא רק שהחברה לא פרצה קדימה בעניין זה, אלא שבמהלך השנה האחרונה היא אף איבדה את מקומה השני בארצות הברית לפייסבוק (Facebook), על פי eMarketer. היו לה רק 5.8% מהמכירות, לעומת 7.4% לפייסבוק ו-39.9% לגוגל, שנמצאת במקום הראשון, הרחק מקדימה.

ההודעה על פיטוריו של דה קסטרו הובילה לירידה של 0.6% בשעריה של מניית יאהו!, לאחר סגירת המסחר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים