הפרסום בפייסבוק- עובד?

הרשת החברתית שדרגה את מנגנוני הפרסום שלה מתוך כוונה ברורה להתחרות בגוגל, אבל האם היא מסוגלת באמת לעשות זאת?

בחודש יוני האחרון השיקה פייסבוק (Facebook) מנגנון של 'פיקסל מעקב' – קטע קוד שמאפשר למפרסמים לעקוב אחר לקוחות שמגיעים לאתר שלהם בעקבות לחיצה על מודעות בפייסבוק. מבחינתה של איימי נורמן, מנכ"לית משותפת של חברת ליטל פספורטס (Little Passports), שינה מנגנון זה את כללי המשחק.

החברה של נורמן שולחת לילדים ערכה חודשית שמציגה להם מושגים בתחומי התרבות וההיסטוריה. בחברה בחנו את המודעות ברשת החברתית מתוך מגמה להבין איזה מודעות מביאות את המספר הרב ביותר של לקוחות. בחודש יוני השקיעה החברה סכום של כ- 30,000 דולרים במודעות בפייסבוק, והכנסות החברה באותו חודש הסתכמו ב- 130,000 דולרים. בסוף השנה צמחה ההשקעה החודשית של החברה במודעות לסכום של 150,000 דולרים, וההכנסה בדצמבר הסתכמה ב- 700,000 דולרים.

נורמן מודה כי השקעה חודשית של 150,000 דולרים בפרסום היא סכום עצום עבור חברה שהכנסתה השנתית מסתכמת בשני מיליון דולרים בלבד, אך לדבריה, "צריך גם לקחת בחשבון שתוך שלושה חודשים הגדלנו את כמות הלקוחות שלנו פי שלושה".

המנגנון של פיקסל המעקב היה אחד מתוך שורה של חידושים שפייסבוק ביצעה בכלי הפרסום שלה בחודשים האחרונים. המפרסמים יכולים להגדיר כעת יעדים דוגמת הגדלת התעבורה לאתר, קידום של סימוני אהבתי או הגדלת ההמרות. הם יכולים גם לבחור אם המודעות שלהם יופיעו בעדכוני החדשות או בעמודה הקיצונית בדף, והם יכולים להגדיר מאפיינים דמוגרפיים של קהל היעד שבפניו תוצג המודעה.

בפייסבוק מודים כי השינויים בוצעו מאחר ולמרות שכ- 25 מיליון עסקים קטנים מנהלים דפים ברשת החברתית, הרי שרק כמיליון מביניהם גם מפרסמים בה. זאת בעוד שתוכנית הפרסום AdWords של גוגל (Google), שבמסגרתה מוצגות למשתמשים במנוע החיפוש מודעות ממוקדות לפי מילות מפתח, הפכה ל- 'ברירת מחדל' מבחינתם של בעלי העסקים הקטנים.

ג'ף גיברד, נשיא סוכנות טרו וויס מדיה (True Voice Media) אשר מייעצת לעסקים קטנים ובינוניים בנושא פרסום במדיה חברתית, אומר כי בפייסבוק, "מנסים בבירור למצב את תוכנית הפרסום שלהם כחלופה ל-AdWords, אך ההבדל הוא שהפעילות בפייסבוק פאסיבית מאוד. למשתמשים מוצגות מודעות על סמך נתונים שהם ציינו בפרופיל שלהם לפני שנים רבות, ולא בעקבות חיפוש בפועל, בזמן אמת, אחר מוצר או שירות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים