השר שטייניץ: "בגלל היתרון הטכנולוגי – האויב יעדיף לתקוף את ישראל קיברנטית"

"ההובלה הישראלית בסייבר נחוצה כדי שנוכל להתקיים ולהישמר לאורך השנים", אמר שר המודיעין בכנס CyberSecurity של אנשים ומחשבים ● לדבריו, "היכולת שלנו לרוץ קדימה תלויות בסינרגיה ובשותפות בין המערך ההגנה המדינתי-ממשלתי לחברות ה-IT"

"בשנים האחרונות הבחנו ביותר מניצנים של לוחמת סייבר. יש מתקפות קיברנטיות רבות, חלקן מצד מדינות וחלקן מצד ארגוני פשע מאורגן או ארגוני טרור. לממשלה ברור שיש כאן מימד לחימה חדש שחשיבותו הולכת וגדלה, ברור לה שיש להגן על המדינה ומערכותיה מפני מתקפות סייבר מצד מדינות אחרות. דווקא בגלל יתרוננו הטכנולוגי, לוחמת הסייבר היא חלופה שהאויב יעדיף. ההובלה הישראלית בסייבר נחוצה כדי שנוכל להתקיים ולהישמר לאורך השנים", אמר שר המודיעין, ד"ר יובל שטייניץ.

השר שטייניץ דיבר בכנס CyberSecurity 2014. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ה') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות מקצועני אבטחת מידע וסייבר. הנחו אותו אבי וייסמן, מנכ"ל שיא סקיוריטי, ופלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

לדברי שטייניץ, "כשר המודיעין, אני עוסק ממש בימים אלה, יחד עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואנשיו בנושאי הסייבר ובעתיד הביטחון הלאומי שלנו. ישראל היא מדינה מובילה בתחום הסייבר והשאלה המרכזית שאנחנו עוסקים בה היא איך משלבים בין הפן כלכלי של הדבר לפן ביטחוני שלו, שיש לו חשיבות בלתי רגילה".

הוא ציין כי "הסייבר הוא מימד לוחמה חדש, שנמצא בהתפתחות מואצת. החשיפות של אדוארד סנואודן על מעללי ה-NSA וסוכנויות אחרות רק מגבירים את המודעות לתחום".

שטייניץ אמר כי "הסייבר לא מחליף את זירת הלחימה הקונבנציונלית המסורתית אלא נמצא לצדו, כמו גם לצד לוחמת הגרעין והטרור. כמו שמטח טילים מדויקים יכול להרוס תחנות כוח, לשתק שדות תעופה, לפגוע בתנועה ולהרוס ספינות ומטוסים, כך ניתן לשתק תחנת כוח על ידי לוחמת סייבר. ניתן לגרום נזק דומה לזה המופעל בעימות צבאי ולהביא אף לפגיעה פיזית. לוחמת הסייבר עלולה להביא לשיתוק מפעלים תעשייתיים, לנטרל בקרים ומערכות פיקוד ושליטה. אין מערכת בעולם המודרני שאין בה רכיבי מיחשוב או שאין לה קשר למערך תקשורת – בין אם אינטרנטי או סלולרי, לצד שילוב עם מערכות GPS".

"מדינת ישראל הקימה תעשיות ביטחוניות מהמפוארות בעולם, שמעניקות לה את היתרון בשדה הקרב האלקטרוני", ציין. "ההנחה שלי היא כי הדבר הזה לא יחזור על עצמו בתחום הסייבר ולכן, ההתפתחות שלנו בתחום והיכולת שלנו לרוץ קדימה תלויות בסינרגיה ובשותפות בין המערך ההגנה המדינתי-ממשלתי לחברות ה-IT". לדבריו, "צריך למצוא את הסינרגיה שתיצור שותפות בין מערך ההגנה המדינתי-ממשלתי בעולם הקיברנטי לתעשיות האזרחיות, שיספקו את צרכי ההגנה והתוכנות המתאימות. שני הצדדים ייהנו משילוב שכזה. יש למצוא מבנה שיאפשר את השילוב הזה, שיביא להמשך בניין הכוח הקיברנטי של ישראל לפחות בעשורים הקרובים".

השר סיכם באומרו כי "ראש הממשלה קבע יעד לפיו ישראל תהיה בין חמש המדינות המובילות ביכולות הגנת סייבר בעולם. אני רואה בתחום הסייבר חשיבות עצומה, כאשר המגזר הפרטי, שהוא חזק בתחום, יתרום רבות למגזר הביטחוני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים