רמי אפרתי, המטה הקיברנטי הלאומי: "הסייבר הוא איום אסטרטגי על מדינות, אבל גם הזדמנות עסקית"

"מעידה על כך כמות החברות שעוסקות בנושא ופועלות בישראל, מה גם שיש בארץ אנשים רבים בתחום שחושבים מחוץ לקופסה", אמר אפרתי, ראש אגף בכיר במטה ● אבי וייסמן, מנכ"ל שיא סקיוריטי, אמר כי "עד היום האדם נהג לצרוך מים, מזון ואוויר; כעת אנחנו מתחילים לצרוך גם סייבר באופן שוטף"

"המימד החדש של הגנת ולוחמת הסייבר טומן בחובו בעיות ואיומים רבים. הסייבר הוא איום אסטרטגי על מדינות אבל מעבר לכך, הוא גם הזדמנות עסקית. מעידה על כך כמות החברות שעוסקות בנושא ופועלות בישראל", כך אמר רמי אפרתי, ראש אגף בכיר במטה הקיברנטי הלאומי במשרד ראש הממשלה.

אפרתי דיבר בכנס CyberSecurity 2014 וציין שחלק מהחברות אליהן הוא מתכוון משתתפות בו. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ה') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות מקצועני אבטחת מידע וסייבר. הנחו אותו אבי וייסמן, מנכ"ל שיא סקיוריטי, ופלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

"המטה הקיברנטי הלאומי עוסק בקידום ובפיתוח תעשיית הסייבר במדינה, כתעשייה מובילה", אמר אפרתי. "הממשלה החליטה שישראל תהיה מדינת סייבר, תקדם את התעשייה בתחום, הן סטארט-אפים והן חברות גדולות יותר". הוא ציין כי תחום פעילות נוסף של המטה הוא "העלאת המודעות של ארגונים ועובדים לתחום. עלינו להיערך ולהתגונן טוב יותר לסייבר".

אבי וייסמן, מנכ"ל שיא סקיוריטי. צילום: קובי קנטור"הכנס הזה מוכיח שיש בישראל תעשייה שיודעת לתת פתרונות לתחום הסייבר. הרבה אנשים בארץ שעוסקים בתחום חושבים מחוץ לקופסה. יש פה הזדמנות לקדם משמעותית את נושא הגנת הסייבר, ברמת התעשייה והמדינה", ציין.

"הסייבר הוא אב המזון הרביעי"
וייסמן אמר כי "אנחנו מצויים בעידן החדש. עד היום האדם נהג לצרוך מים, מזון ואוויר. כעת אנחנו מתחילים לצרוך גם סייבר באופן שוטף".

הוא דיבר על הקשר שבין הגנת גוף האדם באמצעות מערכות אלקטרוניות להגנת סייבר. "נכון לסוף 2013, בגוף האדם היו 15 מערכות מצילות חיים, לא רק קוצב לב", אמר. "עד סוף העשור הנתון יצמח לכדי 800 מערכות. ברחבי העולם קיימים 20 אלף מיזמי פיתוח של מערכות תוך-גופניות, חלקם הרב נעשה באוניברסיטאות ובמסגרת מחקרים המבוצעים בישראל. מכלל הדברים הללו ניתן להבין שאייזיק אסימוב לא היה כלל סופר מדע בדיוני, מאחר שאנחנו נמצאים בעידן בו מותקנות או יותקנו על גופנו מערכות קולטות ומשדרות. יש לכך משמעות מבחינת אבטחת הסייבר. הוא הופך להיות מרכיב רביעי בצריכה האנושית. לא ירחק היום בו המקרר שלנו יזמין עבורנו חמאה שנגמרה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים