אפל תחזיר ללקוחות סכום של 32.5 מיליון דולר

ההחזר - בעקבות רכישות של ילדים מתוך אפליקציות ● החברה תידרש לשנות את שיטת החיוב שלה

מכחישה כל קשר. אפל

אפל (Apple) תחזיר לצרכנים סכום של 32.5 מיליון דולר לפחות על מנת ליישב תביעה שהוגשה כנגדה לפני זמן רב, בטענה כי חייבה לקוחות בארצות הברית בגין רכישות שביצעו ילדים מתוך יישומים, ללא אישור ההורים.

על פי התנאים של הסכם הפשרה, אשר פורסמו ביום ד' על ידי רשות הסחר הפדראלית של ארצות הברית (FTC), תידרש אפל לשנות את שיטות החיוב שלה על מנת להבטיח שהתקבלה הסכמת ההורים לפני שיבוצע חיוב תמורת רכישות מתוך יישומים.

"בין אם הרכישות מתבצעות מתוך יישומים ובין אם הן מתבצעות בחנות פיזית בקניון, חייבים ליישם אמצעים בסיסיים להגנת הצרכן", הסבירה אדית רמירז, יו"ר FTC. "אסור לחייב צרכנים תמורת רכישות שלא אושרו על ידם".

רמירז העריכה כי ילדים מוציאים מיליוני דולרים ללא ידיעת ההורים שלהם, ואחת האמהות דיווחה לרשות כי ביתה הוציאה סכום של 2,600 דולרים תוך כדי משחק באפליקציה Tap Pet Hotel. לדברי רמירז, ברשות התקבלו "עשרות אלפי תלונות" מצרכנים על רכישות שלא אושרו מתוך אפליקציות דוגמת Dragon Story ו-Tiny Zoo Friends.

במזכר לעובדי אפל התייחס מנכ"ל החברה, טים קוק, להסכם הפשרה שהושג בתביעה הייצוגית שהוגשה באותו נושא כנגד החברה, ובמסגרתו נדרשה אפל לשלם סכום של כמאה מיליון דולרים להורים שילדיהם ביצעו רכישות ללא אישורם.

"אין זה הוגן שניתבע על ידי ה-FTC בנושא שכבר הוסדר בהסכם פשרה. מבחינתנו זהו סיכון כפול" כתב קוק במזכר, "אולם, התנאים שמציעה הרשות בהסכם הפשרה אינם מחייבים אותנו לעשות שום דבר שלא הסכמנו עליו כבר ממילא, ומשום כך החלטנו לקבל אותו במקום לנהל מאבק משפטי ממושך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים