הרשויות בקנדה פתחו בחקירה נגד גוגל בחשד לפגיעה בפרטיות

לפי הממונה על הפרטיות בקנדה, החברה עברה על החוק בכך שהשתמשה במידע אודות הפעילות של גולשים באינטרנט כדי לספק להם פרסומות מקוונות ספציפיות בנושאי רפואה ובריאות ● הממונה פנתה לגוגל וזו התחייבה לחדול מכך עוד השנה

ממשיכים לשתף פעולה. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

משרד הממונה על הפרטיות בממשלת קנדה פתח בחקירה נגד גוגל (Google) בטענה שהמודעות אותן מציגה החברה באתרים מפירות את חוקי המדיניות במדינה. לפי המשרד, גוגל עברה על החוק בכך שהשתמשה במידע אודות הפעילות של גולשים באינטרנט כדי לספק להם פרסומות מקוונות ספציפיות בנושאי רפואה ובריאות.

הממונה מצאה שבעת גלישה לאתרים שאינם קשורים לנושא, כמו אתרי חדשות או ספורט, הופיעו מודעות עבור מכשירים ושירותים רפואיים בקנדה, בהתאם לזהות של הגולשים שביצעו את הבדיקה. היא ציינה כי הדבר נעשה לאחר שהחברה הטמינה קובץ Cookie שגרם להופעת מודעות מתאימות באתרים בהם פועל שירות המודעות של גוגל, כאשר נראה שהמודעות עוקבות אחרי הגולשים בכל אתר שהם מבקרים בו.

"לא ראוי שסוג כזה של מידע ישמש עבור פרסומות מוכוונות התנהגותיות", אמרה הממונה, שאנל ברנייר. "בתקופה בה קנדים מבלים יותר ויותר זמן בגלישה באינטרנט, מדובר ביצירה של זנב דיגיטלי שיכול לגלות רבות אודות הגולשים. ארגונים כמו גוגל חייבים להבטיח שהם מכבדים את זכויות הפרטיות בסביבה מורכבת זו".

לדברי ברנייר, לאחר שפנתה לגוגל הסכימה החברה לנקוט בצעדים שיפסיקו את החדירה לפרטיות של הגולשים דרך המודעות הללו כבר במהלך השנה הנוכחית.

מהחברה נסמר שהבעיה נובעת ממה שמכונה "קמפיין שיווק מחדש", שמאפשר למפרסמים לכוון מודעות לגולשים שביקרו לאחרונה באתר שלהם. "גוגל מבינה שחלק מהמפרסמים שמשתמשים בשירותי המודעות שלה לא עומדים במדיניות של החברה נגד פרסום מבוסס אינטרסים שמתייחס לנושאים רגישים", נמסר ממשרד הממונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים