רכישה נוספת לגוגל: סטארט-אפ למניעת דואר זבל

רכישת אימפרמיום נועדה בעיקר לשיפור איכות השירות של ג'י-מייל ● יש לחברה 300 אלף לקוחות ובהם וורדפרס, Tumblr והוושינגטון פוסט

16/01/2014 15:02

עוד לא חלף לו חודש מראשית השנה החדשה, וגוגל (Google) רושמת רכישה שנייה ב-2014: לאחר שקנתה בראשית השבוע את Nest Labs תמורת 3.2 מיליארד דולר, הפעם מצטרפת אליה אימפרמיום (Impermium), שמתמחה במניעת ספאם. אלא שבניגוד לעסקת הענק, גוגל כלל לא הודיעה על הרכישה הנוכחית ומשכך לא פרסמה את סכומה.

עם זאת, סגן נשיא גוגל פלוס (+Google), ברדלי הורוביץ, התבטא בנושא בפוסט שהעלה בו ציין כי "צוותי הספאם שלנו הם המובילים ברמה עולמית ומהמובילים בתעשייה. אימפרמיום תשתלב בהם היטב".

הנרכשת, שעובדיה ישולבו בשורות ענקית האינטרנט, פיתחה פלטפורמה עבור אתרי אינטרנט להערכת סיכונים, שנועדה לשפר ניהול וזיהוי רישומים כוזבים וכן עסקות מסוכנות. החברה הוקמה ב-2011, נתמכה עד כה על ידי קרנות הון-סיכון בולטות בעמק הסילקון, בהן Accel ו-Greylock וגייסה בסך הכול כתשעה מיליון דולר. עוד השקיעו בה AOL Ventures ו-Charles River Ventures. בין לקוחותיה של החברה ניתן למצוא רשימה של אתרים בולטים, בהם Tumblr ,ESPN ,CNN, וושינגטון פוסט (Washington Post), וורדפרס (WordPress) ושירות השיתופים הפופולרי Pinterest. על פי אימפרמיום, היא מחזיקה במאגר לקוחות של יותר מ-300 אלף אתרים.

החברה שיגרה הודעה ללקוחותיה לפיה היא תפסיק להציע שירותי צד שלישי לאתרים. "עם כניסתנו לגוגל, נוכל להרחיב במשימתנו להפוך את האינטרנט למקום בטוח יותר", כתבה. "אנחנו נרגשים מהאפשרויות העומדות לפנינו".

אולם, המהלך מתקבל בחשדנות, שכן החברה פועלת בשדות בהם גוגל רושמת הצלחה לא מבוטלת. נראה כי עיקר ייעודה של אימפרמיום הוא לשפר את שירות המיילים של ענקית האינטרנט, ג'י-מייל (Gmail), אם כי ההתבטאות של דמות בכירה בגוגל כהורוביץ מעידה על חשיבות העסקה עבור ענקית האינטרנט באופן כללי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים