תוכן שיווקי

שחר לסרי, סמנכ"ל טכנולוגיות באפריקוט: "ב-2014, ארגונים יחסכו עשרות אלפי שקלים באמצעות צריכת תשתיות ענן על חשבון השקעה בתשתיות פיזיות"

16/01/2014 16:56

"בשנת 2014, ארגונים יחסכו עשרות אלפי שקלים באמצעות צריכת תשתיות ענן על חשבון השקעה בתשתיות פיזיות", כך אומר , בראיון מיוחד בפרוס השנה החדשה.

מה הצפי שלך לגבי שוק הענן בשנת 2014?
"שוק הענן צמח מאוד בשנה האחרונה ואני מעריך כי השנה נראה יותר ויותר לקוחות שיעשו שימוש בשירותי תשתיות בענן. עד היום ראינו בעיקר שימוש והטמעה של שירותי SaaS כגון דואר אלקטרוני בענן. בתקופה זו יותר ויותר עסקים קיבלו ביטחון בשימוש בשירותי ענן ואני מניח כי הם יעבירו גם שירותים מרכזיים ושרתים וירטואליים מלאים לספקיות הענן הציבורי. במשך חמש שנים (2011-2016), שירותי הענן צפויים לגדול בערך פי חמישה בשירותי תשתית בענן (IaaS) ובערך פי שלושה בשירותי תוכנה כשירות (SaaS). את ההתפתחות הזאת ניתן לייחס לשרותי תוכנה כשירות אשר הגיעו לרמת בשלות מאוד גבוהה, כגון Salesforce, אופיס 365 (Office 365) ואחרים, ולשירותי תשתיות בענן כגון מיקרוסופט azure, אמזון (Amazon) ואחרים, אשר הגיעו לרמת בשלות גבוהה גם מבחינת מדיניות תמחור השירותים האטרקטיבית וגם מבחינת זמינות השירות והביצועים המסופקים. לכן אנחנו ממליצים, כיום אף יותר מבעבר, לשקול בחיוב לעבור לשם".

מה אתם מציעים בתחום הענן?
"אנחנו, באפריקוט, מתפעלים ענן ציבורי בחוות שרתים במרכז הארץ, מאובטחת ומגובה ברמה גבוהה. בענן שלנו אנחנו מציעים ללקוחותינו בעיקר פתרונות IaaS – שרתים, אחסון וגיבוי בענן. הפתרונות כוללים גיבוי חם מרוחק (רפליקציה ו-HA), שמאפשר התאוששות מיידית וחזרה לשגרת עבודה מול הענן, וכן גיבוי קר עם זמני התאוששות ארוכים יותר. כלומר, אנחנו יודעים לקחת שרת של לקוח ולסנכרן אותו לענן כאתר DR, על מנת שבמקרה הצורך הארגון יעבוד מול הענן שלנו במקום להיות מושבת. כיום, אחת הדרישות הקריטיות של לקוחות שבכל רגע נתון כל הארגון יוכל להמשיך לעבוד במערכות הקריטיות ולא לאבד זמן עבודה. לחילופין, פתרונות הגיבוי הקר שלנו מיועדים בדרך כלל עבור מערכות פחות קריטיות כמו שעוני נוכחות ושרתי קבצים, אותם נוכל לסנכרן בתדירות נמוכה יותר, וזמני התגובה וההתאוששות מגיבוי עבורם מוערכים בעד ארבע שעות. כמו כן, אנחנו מספקים שרתים וירטואליים לפי דרישה עבור סביבות פיתוח, מסדי נתונים, מערכות ERP וכו', שניתן להתחבר אליהם באמצעות שרותי טרמינל המושתתים על גבי סביבה וירטואלית בעלת יתירות מלאה".

אתם משמשים כשותף בכיר של מיקרוסופט (Microsoft) לתחום הענן. מה מהות שיתוף הפעולה?
"אנחנו פועלים בתחום הענן של מיקרוסופט מאז ששירותים אלה הושקו בישראל ב-2009. אנחנו השותף הראשון שהוסמך ברמה הגבוהה ביותר להטמעת אופיס 365 – Accelerate, ועד היום העברנו אלפי משתמשים לשרותי הענן בכלל ובמיקרוסופט בפרט. אנחנו מציעים ללקוחותינו את שרותי הענן ציבורי של מיקרוסופט: שירותי דוא"ל מנוהלים בענן, ניהול מסמכים, פורטל ארגוני, מערכת CRM, שרתים וירטואליים, אחסון בדטה סנטר מגובה ביבשות שונות ושירותים נוספים".

אילו טיפים אתה יכול לתת לעסקים?
"מרבית העסקים הגדולים והבינוניים עדיין לא בשלים להעביר 100% מתשתיות המיחשוב שלהם לענן. לכן אנחנו מציעים הקמה של תשתית היברידית, שבה חלק מהתשתיות נמצאות בענן ציבורי בחו"ל, חלק בענן מקומי וחלק בארגון עצמו. זאת, על פי חישוב מורכב של עלות-תועלת מותאם לכל לקוח, שלוקח בחשבון את הרכיבים שכדאי להשאיר בארגון לעומת אלו שכדאי להוציא לענן. יש כיום כלי ניהול מצוינים, שיודעים לנהל את התשתיות הללו בצורה היברידית ובסינכרון מלא, במיוחד על בסיס Windows server 2012 R2, שהיא מערכת שמלכתחילה נבנתה באופן שמאפשר חיבור אינטגרלי לענן. מכיוון שההערכות בשוק הן שהשנה ארגונים יחסכו עשרות אלפי שקלים בשנה על ידי שימוש מסיבי בתשתיות ענן על חשבון השקעה בתשתיות פיזיות, אני ממליץ לכל הארגונים לבחון את הנושא ולא לחשוש".

אירועים קרובים