יבמ – בראש רשימת הפטנטים זו השנה ה-21 ברציפות

הענק הכחול רשם 6,809 פטנטים ב-2013, מתוכם 284 פותחו במעבדות של החברה בישראל ● למקום השני בדירוג הגיעה סמסונג, עם 4,676 פטנטים, ואחריה קנון, סוני ומיקרוסופט

פייסבוק, יוטיוב, זכויות יוצרים ומה שביניהם. אילוסטרציה: אימג'בנק

יבמ (IBM) שבה וכובשת את רשימת מקבלי האישורים לבקשות לפטנטים בארצות הברית, זו השנה ה-21 ברציפות. זאת, לאחר שהחברה רשמה בשנה החולפת 6,809 פטנטים חדשים במדינה – כך עולה מנתונים שפורסמו בסוף השבוע. אחריה ברשימה נמצאות החברות הדרום קוריאניות סמסונג (Samsung) עם 4,676 פטנטים וקנון (Canon), שרשמה אשתקד 3,825 פטנטים. בהמשך הרשימה ממוקמות סוני (Sony) שלה 3,098 פטנטים ומיקרוסופט (Microsoft) עם 2,660.

פותחת את החמישייה השנייה פנסוניק (Panasonic), שרשמה 2,601 פטנטים, ואחריה טושיבה (Toshiba) עם 2,416. חברת הון האי (Hon Hai) הסינית ממוקמת במקום השמיני, עם 2,279 פטנטים. קוואלקום (Qualcomm) תשיעית עם 2,103 פטנטים ו-LG סוגרת את העשירייה הראשונה, לאחר שרשמה ב-2013 בארצות הברית 1,947 פטנטים.

למעט יבמ, רק שתי חברות אמריקניות דורגו ברשימה בעשירייה הראשונה – מיקרוסופט וקוואלקום. מדובר בנתון דומה לזה שנרשם ב-2012, אם כי אז היו אלה יבמ, מיקרוסופט וג'נרל אלקטריק (General Electric).

בענק הכחול התגאו בכך שמספר הפטנטים שרשמו ב-2013 בארצות הברית היה שיא של כל הזמנים מבחינת החברה בשנה בודדת. מאחורי הפטנטים שלה עומדים יותר מ-8,000 ממציאים עובדי החברה, הפזורים במערך המחקר והפיתוח ב-47 מדינות בארצות הברית וב-41 מדינות סביב העולם, ובכללן ישראל.

הראש הישראלי ממציא ליבמ פטנטים
בסך הכול, אחראים ממציאים מישראל ל-284 מתוך כלל הפטנטים שרשמה יבמ אשתקד. הדירוג מלמד גם שמעבדת המחקר של יבמ בחיפה (שאחראית ל-120 מהפטנטים) מובילה באופן ברור במקום הראשון ברישום פטנטים בארצות הברית על ידי גופים הפועלים בישראל: פי שניים יותר ממארוול (Marvell) ישראל, המדורגת במקום השני.

לדברי עו"ד סוזן ארז, היועצת המשפטית של יבמ בישראל בתחום הקניין הרוחני, "מעבדות המחקר והפיתוח של יבמ בארץ ניצבות בעמדה ייחודית, המאפשרת להן להציג התקדמות עצומה בעידן החדש של מערכות קוגניטיביות. הממציאים העובדים בארץ פיתחו שורת טכנולוגיות שמאפשרות לחברות ישראליות להציג רמה גבוהה של יעילות וחדשנות בתחומים דוגמת ניהול מערכות מים, בנקאות, מערכות רפואיות ויישומים בעלי אופי בטחוני".

היא הוסיפה כי "מעבדת המחקר של יבמ בחיפה מחזיקה בידע נרחב בתחום הניתוח האנליטי ויישומי Big Data, שמאפשר לה לפתח פתרונות חדשים, שמציגים תובנות חדשות ורבות ערך ממגוון רחב של נתונים שנאספים כיום במערכות שונות". ככלל, אמרה, "ככל שהענן הופך עניין כלל-עולמי וטכנולוגיית המובייל זמינה בכל יד ובכל מקום – מסתמנת הזדמנות עצומה להצעת שירותים ומוצרים היוצרים ערך אמיתי".

"אזורי הנוכחות של יבמ"
יבמ השיקה בשבוע שעבר מוצר חדש לשוק הקמעונות – "אזורי הנוכחות של יבמ". המוצר, שנשען על טכנולוגיית מובייל שפותחה בישראל, מאפשר לשדרג את חוויית הקניות בחנות בעזרת חיישני מיקום. הוא פותח דרך לתקשר עם הלקוח בזמן אמת, מול המדף, ולהציע לו מבצעי קידום מכירות המתאימים למאפיינים האישיים שלו.

פטנטים נוספים מאחוריהם עומדים ממציאים מישראל קשורים בסיוע לחקלאים בארץ בצמצום עלויות ההשקיה. פטנט אחר שמקורו בחיפה מאפשר להשתמש באנליטיקה ויזואלית כדי לסייע למכבי האש לזהות את מקור להבות האש והמיקומים הדורשים תשומת לב מיוחדת.

אחד הפטנטים החדשים של יבמ הוא "הערכת רמת ביטחון בתשובה מבוססת ניתוח טקסט ויישום ההערכה". הוא מאפשר לווטסון (Watson) להעריך באופן מדויק יותר את משמעות השאלות המוצגות לה בשפה טבעית מדוברת ובכך לקבוע את מידת הדיוק של התשובה הפוטנציאלית.

המצאה אחרת של הענק הכחול קשורה לתחום הרשתות הנוירוניות המדמות תהליכים ממוחשבים ששואבים השראה ממודל הפעילות של המוח האנושי. היא מציבה תשתית לדור חדש של מערכות קוגניטיביות שישלבו תכנון משותף של חומרה ותוכנה.

בתחום האבטחה, כוללת רשימת הפטנטים של יבמ שיטה חדשה לאימות אוטומטי ושימוש במפתחות הצפנה, והפצת אישורי אבטחה באופן המכסה את כל מחזור חיי מפתחות ההצפנה.

פטנט אחר, להקצאה דינמית של מכונות וירטואליות, פותר בעיה המוכרת כ-"שכן מרעיש", שבה מגבילה מכונה וירטואלית אחת את הפעילות המקוונת, בשל צריכה מופרזת של רוחב פס ומשאבים.

בעולם ה-Big Data רשמה יבמ פטנט על שיטה המאפשרת לאסוף נתונים, לקטלג ולמיין אוכלוסיה קטנה או אזור מסוים של נתונים ולהקיש ממנו לגבי מגמות המסתמנות באוכלוסיה הכללית, בזמן אמת. השיטה שולבה כבר לתוך מעבדי POWER של הענק הכחול, ככלי משופר לתיקון שגיאות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים