בקרוב: מנחת מטוסים פרטי לבכירי עמק הסיליקון יוקם בסן חוזה

אחת הלקוחות הראשונות של המנחת תהיה גוגל, שתיקח חלק פעיל בהקמתו בהשקעה של כ-82 מיליון דולרים ● לא נמסר אילו חברות נוספות יעשו בו שימוש, ואילו מנהלים יאלצו להמשיך ולחלוק את הטרמינל עם נוסעים אחרים

אם גם אתם משמשים כמנהלים בכירים באחת מענקיות הטכנולוגיה של עמק הסיליקון, ונוהגים להגיע ממקום למקום בעזרת המטוס הפרטי שלכם, ודאי תשמחו לגלות שבקרוב תוכלו לנחות בטרמינל פרטי משלכם.

הנהלת שדה התעופה של סן חוזה, הממוקם כ-70 ק"מ מדרום לסן פרנסיסקו, הודיעה בסוף השבוע כי חתמה על הסכם להקמת מנחת חדש שיישרת באופן בלעדי את מנהלי עמק הסיליקון ואורחיהם. הסכם החכירה, שנחתם לתקופה של 50 שנה, יאפשר לחברת Signature Flight Support להקים טרמינל שישמש מטוסי סילון פרטיים, לרבות מטוסי בואינג (Boeing) מדגמי 737 ו-767, שאינם זרים לחברות המיחשוב שמאכלסות את האזור.

אחת הלקוחות הראשונות של המנחת תהיה גוגל (Google), שתיקח חלק פעיל בהקמתו באמצעות Blue City Holdings – החברה שמטפלת במטוסים הפרטיים של מייסדי גוגל, לארי פייג' וסרגיי ברין. במסגרת ההסכם, ישקיעו Signature ו-Blue City כ-82 מיליון דולרים בהקמה ותפעול של הטרמינל הפרטי החדש. עד לסיום הבניה, תמשיך גוגל להנחית את מטוסיה במנחת של נאס"א (NSAS), הממוקם בסמוך למטה החברה שבמאונטיין וויו. יצוין, כי ענקית האינטרנט עושה שימוש בחלק מהמנחת שיצא משירות ולא משמש יותר את סוכנות החלל האמריקנית.

למרות שבאזור עמק הסיליקון פועלים שלושה שדות תעופה בינלאומיים – בדרום סן פרנסיסקו, באוקלנד ובסן חוזה, מנסים מנהלי חברות הענק באזור להקים מנחת פרטי עבור מטוסיהם הפרטיים מזה תקופה ארוכה. לא נמסר אילו חברות נוספות יעשו שימוש בטרמינל הפרטי, ואילו מנהלים יאלצו להמשיך ולחלוק את הטרמינל עם נוסעים אחרים.

"אני שמח שהתכנית לפיתוח חלקו המערבי של שדה התעופה יוצאת לפועל", מסר ראש עיריית סן חוזה, צ'אק ריד. "הפרויקט צפוי לספק הכנסה משמעותית לשדה התעופה ולקופה הציבורית, ולסייע בהגדלת הביקוש לשירותי תעופה בעמק הסיליקון. בזכות המתווה שהגישה Signature Flight Support, תצליח סן חוזה להשיג את שני היעדים הללו".

זו אינה הפעם הראשונה שבה עולה גוגל לכותרות בנושאי תחבורה במגרש הביתי שלה. לפני כשבועיים הודיע ראש עיריית סן פרנסיסקו, אד לי, כי ידרוש משורה של חברות, וגוגל בראשן, לשלם מיסים לעירייה על השימוש היומיומי שעושים אוטובוסים מטעמן בתחנות התחבורה הציבורית בעיר. זאת, לאחר שההסעות הללו הפכו בשבועות האחרונים לאחד מסמלי מחאת הדיור בעיר. בחודש שעבר חסמו מפגינים אוטובוסים של גוגל ואפל בסן פרנסיסקו, במחאה על כך שהתרחבותן של חברות ההיי-טק הביאה לקפיצה במחירי הנדל"ן. בעיר אוקלנד הסמוכה ניפצו מפגינים חלון אוטובוס שהוביל קבוצת עובדים של גוגל. על פי דיווחים, החלה גוגל להציב מאבטחים בהסעות בעקבות התקריות.

האם עכשיו, כשיהיה לה מנחת מטוסים משלה, תשקול גוגל להטיס את עובדיה לעבודה בבוקר?

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים