מטריקס תתפעל את מרכז השליטה האווירי של ישראל

החברה תבצע בשבע השנים הבאות את תפעול מרכז המבצעים לאבטחת תעופה, שמטרתו לרכז את הטיפול הביטחוני בבקשות לכניסה למרחב האווירי של המדינה ● היקפו הכספי של הפרויקט עומד על יותר מ-10 מיליון שקלים

חטיבת הביטחון של מטריקס החלה לתפעל את הממל"ת (ר"ת מרכז המבצעים לאבטחת תעופה) באגף הביטחון של משרד התחבורה. ההסכם הוא למשך שבע שנים והיקפו הכספי עומד על יותר מ-10 מיליון שקלים.

המרכז הוקם באפריל 2007 ומטרתו היא לרכז את הטיפול הביטחוני בבקשות לכניסה למרחב האווירי של מדינת ישראל ובאבטחה של שירותי תחבורה. בין תפקידיו ניתן למנות מתן אישורי הגעה לכלל הטיסות המבקשות לנחות בישראל או המבקשות לחצות את המרחב האווירי שלה, טיפול באירועים תעופתיים ביטחוניים חריגים בזמן אמת וגיבוש תמונת מצב עבור גורמי הביטחון השונים.

הממל"ת מוודא ומאמת את זהות כלי הטיס האזרחיים שנכנסים למרחב האווירי של המדינה. טכנולוגיית הזיהוי היא מסווגת וכל שניתן לומר עליה הוא שמדובר בפיתוח של התעשייה הביטחונית כחול-לבן, לאחר שטכנולוגיות דומות שנעשה בהן שימוש בחו"ל לא נמצאו הולמות למצב הביטחוני והגיאוגרפי של ישראל. אף שמדובר בטכנולוגיה בעלת רכיבי שו"ב, שבמהותה היא מעכבת, הרי שבשל ייחודיותה, במקרה של הממל"ת היא לא כזאת.

בחמש השנים האחרונות תפעל את ממל"ת גורם תעשייתי מהמגזר הביטחוני במדינה ומטריקס שימשה ספקית משנה. עם הזכייה במכרז הפכה החברה לספקית הראשית. צוות מיומן שמונה 12 עובדים של החברה מתפעל את מערכת הבקרה ואת מימוש הנוהל שהוכתב על ידי הממל"ת.

ירון רז, מנהל חטיבת הביטחון והייעוץ האסטרטגי במטריקס, ציין כי "הזכייה במכרז לתפעול הממל"ת מצביעה על מגמת ההתרחבות של החטיבה שלנו בכל הנוגע לתפעול מוצבי שליטה בתחומים הביטחוני והפרה-ביטחוני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים