טאואר תפטר עוד השבוע 40 עובדים בישראל

מדובר בהמשכו של גל הפיטורים שעובר בימים אלה על התעשייה ברחבי העולם ● אנליסטים הסבירו כי הפיטורים בשוק נובעים מהעברת משרות למדינות עם כוח עבודה זול יותר, ביקושים נמוכים והמעבר לסמארטפונים ולטאבלטים

נמשכת מגמת הפיטורים בהיי-טק: טאואר (Tower) תפטר 40 מעובדיה בישראל עוד השבוע. זאת, כחלק מגל הפיטורים שעובר על ענף ההיי-טק בעולם באחרונה, במסגרתו פורסם לא מכבר כי אינטל (Intel) תפטר 5% מכוח האדם שלה.

רק אתמול (א') פורסם סקר של JobInfo שמעלה שהיצע המשרות בתחום החומרה ירד ב-2013 ב-20%. רבות מחברות החומרה מנסות לפנות לתחום התוכנה, אם כי אנשי התוכנה מעדיפים להיות מועסקים בחברות בתחום שלהם.

אנליסטים הסבירו את הפיטורים בשוק במעבר של משרות למדינות שבהן כוח העבודה זול יותר, כמו מדינות במזרח הרחוק, ובעובדה שהביקוש למוצרי היי-טק מצד הסקטור העסקי לא התאושש לרמה שלפני המשבר. גם השינויים המהירים בשוק המחשבים – ממחשבים אישיים לטאבלטים ולטלפונים חכמים – השפיעו על כך.

טאואר לא אישרה את הפיטורים אולם מסרה כי "כחלק ממדיניות החברה ובהתאם לתוכנית העבודה השנתית שלה, אנחנו בוחנים באופן קבוע דרכים לייעול ולשיפור, על מנת להתאים את משאבי החברה ופעילויותיה לביצועים הנדרשים ולשוק המשתנה. פעולות אלה כוללות בין היתר התאמת המבנה הארגוני, תהליך שנתי של דירוג כוח אדם בחברה והחלפת בעלי הביצועים הנמוכים, וכן ביצוע סינרגיות לרוחב הארגון כולו בכל העולם. תוכנית העבודה לשנה הנוכחית ממוקדת בכדי לאפשר לחברה להגיע לרווח נקי על בסיס GAAP".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים