אושרה בוועדת הכלכלה: ניטרליות רשת גם על חברות הטלפוניה הקווית וספקיות האינטרנט

הוועדה אישרה את הצעת החוק להעלאה להצבעה בקריאות שנייה ושלישית ● אם ההצעה תעבור במליאה, החברות לא יוכלו להגביל את השימוש ברשת או בציוד ● במקרה של הפרה תשלם החברה עד 234 אלף שקלים

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ב') לקריאות שנייה ושלישית תיקון לחוק התקשורת שבעקבותיו תחול ניטרליות הרשת גם על חברות הטלפוניה הקווית, ספקיות האינטרנט וחברות הטלוויזיה הרב ערוצית. עוד אישרה הוועדה כי חברה שתפר את החוק ותגרום להגבלות תהיה צפויה לקנס של עד 234 אלף שקלים.

לפני כשלוש שנים הוחל עיקרון הניטרליות על חברות הסלולר, שנאסר עליהן לחסום שירותים (כמו שיחות VoIP) או מכשירים. כעת, עם הכוונה לפתוח את שוק הפס הרחב לתחרות, הנושא רלוונטי גם לגבי התקשורת האינטרנטית והקווית, כדי להקל על כניסת גורמים חדשים לשוק ולהגביר את התחרות. התיקון לחוק נועד לאסור על חברות התקשורת, ספקיות האינטרנט והסוחרים בציוד הקצה להגביל את השימוש ברשת או בציוד, או לחסום ממירים.

יו"ר ועדת הכלכלה, פרופ' אבישי ברוורמן, אמר כי מדובר בהצעת חוק צרכנית ממדרגה ראשונה, שתקדם את התחרות בענף.

שר התקשורת, גלעד ארדן, ציין כי ככל שהשימוש באינטרנט הופך לבסיס של פעולות כלכליות רבות, כך ההשלכות על ניהול הרשת הופכות דרמטיות.

היועצת המשפטית של משרד התקשורת, עו"ד דנה נויפלד, ציינה בפני הוועדה כי לפי ההצעה, לא יחולו האיסורים במקרים של ניהול תקין והוגן של הרשת, כמו למשל במקרים של עומס.

מנהל תחום אסטרטגיה במשרד התקשורת, יאיר חקאק, הסביר שבמקרים שבהם לקוחות מבצעים שימוש חריג מהשימוש הרגיל בהעברת כמויות מידע גדולות, למשל, נוצר צורך לווסת את התנועה ברשת. כמו כן, ההצעה קובעת כי חברות התקשורת שסיפקו ציוד ללקוחות, כמו טלפוני IP, יסירו את החסימות מהמכשירים, ככל שהן קיימות, ללא תשלום.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלכס נ

    "לפי ההצעה, לא יחולו האיסורים במקרים של ניהול תקין והוגן של הרשת, כמו למשל במקרים של עומס." כל ספקיות האינטרנט בארץ מבצעות תעדוף תעבורה בשעות העומס (=ברוב שעות היממה) כי פשוט אין להן אפילו אחוז קטן מרוחב הפס לספק ללקוח ממה שהן מכרו לו. החוק הזה לצערי למרות התקווה הרבה לא הולך לפתור את המצב. נקווה שהוא יפתור בעיות אחרות לפחות.

אירועים קרובים