בקרוב: אי-ביי תאפשר רכישת ביטקוין

השלוחה הבריטית של אתר הסחר הפופולרי תאפשר רכישה של מטבעות וירטואליים החל מה-10 בפברואר ● "אנחנו מאמינים במטבע", צייץ נשיא פלטפורמת התשלומים PayPal שפועלת עם אי-ביי

21/01/2014 14:42
לא דיווח על הכנסות ממטבעות דיגיטליים - ונעצר

הביטקוין (Bitcoin) ממשיך לצבור תאוצה: אי-ביי (eBay) ו-PayPal יאפשרו בקרוב רכישה של המטבע הווירטואלי בשלוחה הבריטית של ענקית הסחר. זאת, על אף ביקורות וחששות רגולטוריים של מדינות וגופים פיננסיים ברחבי העולם. ההכרזה צפויה להיכנס לתוקף ב-10 בפברואר.

"לשם הבהרה: אין לנו מדיניות נגד מכירת כלים לכריית ביטקוין. אנחנו מאמינים במטבע", צייץ דיוויד מרקוס, נשיא PayPal. יומיים לאחר מכן שלחה אי-ביי הודעה לאחד הסוחרים הפעילים בה שלפיה היא צפויה לפתוח בקרוב קטגוריה מיוחדת של "מטבע וירטואלי" למכירת ביטקוין ומטבעות נוספים, דוגמת ליטקוין. ההודעה התפשטה כאש בשדה קוצים והתפרסמה גם ברשת החברתית Reddit.

מרקוס אמר בראיון שפורסם באחרונה כי הוא "ממש אוהב ביטקוין" ואף מחזיק במספר מטבעות בעצמו. עם זאת, לדבריו, התנאים לסחר חופשי במטבע הווירטואלי טרם הבשילו. "כשהסביבה הרגולטורית תתבהר, והסחר במטבע יתייצב – אז נשקול זאת", אמר.

השימוש במטבע לא יכלול לפי שעה אפשרות להגיש הצעות במכירות הפומביות ולרכוש מוצרים באתר. כמו כן, טרם ברור לגבי שימוש בביטקוין בשלוחות נוספות של אתר הסחר הפופולרי, או אם אנו עדים בתחילתו של שינוי רבתי.

ומאירופה לאסיה: שעה שבבריטניה נשמעים קולות של פתיחת השוק למטבעות אלטרנטיביים, בזירה האסייאתית המגמה הפוכה. אתר המסחר הגדול ביותר בסין, עלי באבא, סגר באחרונה את האפשרות לשימוש במטבע באתר מתוך "חשש לאינטרסים של הלקוחות". ההכרזה, שנכנסה לתוקף בשבוע שעבר, הגיעה על רקע הקשחה ביחס של הרשויות הסיניות כלפי המטבע, לרבות זה של הבנק המרכזי, שאסר על שימוש בו בטענה כי הוא מציב סיכונים לכלכלה המקומית. זאת, על אף שהאתר BTC China הפך באחרונה לפלטפורמת הסחר הגדולה ביותר בעולם לביטקוין.

מתעניינים בביטקוין? הירשמו לכנס Bitcoin 2014 של אנשים ומחשבים ואיגוד הביטקוין הישראלי

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים