ישראל והודו יקימו קרן משותפת בסך 40 מיליון דולר לעידוד שיתוף הפעולה הטכנולוגי ביניהן

ההחלטה התקבלה במסגרת דיונים שנערכו בין נציגי משרד המדע והטכנולוגיה ההודי, שמתארחים בישראל, לאנשי משרדי הכלכלה, החוץ והאוצר

ישראל והודו יקימו קרן משותפת בהיקף של 40 מיליון דולר לאורך תקופה של חמש שנים, שתפעל בנושאי תעשייה וטכנולוגיה, כך סיכמו היום (ג') בירושלים מבקרים ממשרד המדע והטכנולוגיה ההודי שהגיעו לארץ כחלק ממשלחת בראשות מנכ"ל המשרד, עם צוות עבודה משותף למשרד האוצר, משרד הכלכלה ומשרד החוץ.

הקרן תסייע לחברות ישראליות להשתתף במיזמי ענק שיובלו על ידי הממשל ההודי, תפתח עבודה משותפת של חברות ישראליות והודיות לביצוע פרויקטים של מו"פ משותפים, ותפעל להתאמת מוצרים שפותחו בארץ לשוק ההודי. היא תתמקד במגוון נושאים, למשל – חקלאות, מים, אנרגיה, ICT (ר"ת Information and Communication Technology) ואירוספייס.

המדען הראשי במשרד הכלכלה, אבי חסון, הסביר כי "מדובר במיסוד של כלי שעשוי לשמש כפריצת דרך בסיוע ליזם ולתעשיין הישראלי בחדירה לשוק ההודי. השווקים המתעוררים נמצאים בראש סדר העדיפויות של לשכת המדען הראשי ושל הממשלה כולה, חדירה לשווקים אלו עשויה להביא את היזם הישראלי להזדמנויות עסקיות נרחבות".

סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, יונתן רגב אמר ש-"הגדלת הייצוא לשוק ההודי הוא חלק מהותי מאסטרטגיית גיוון היצוא של מדינת ישראל. הדיונים מהווים פריצת דרך בקידום הקשרים הכלכליים עם הודו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים