Basemark OS II: האפליקציה שתיתן ציון לטלפון שלכם

בטוח שיצא לכם לא פעם להתווכח עם מישהו על איכות של המכשיר הסלולרי שלכם לעומת שלו; באמצעות האפליקציה היומית, אתם יכולים לשים סוף לוויכוח הזה

אני בטוח שיותר מפעם אחת נקלעתם לוויכוח הידוע – הטלפון שלי יותר טוב, במיוחד אם אתם גיקים, ובמיוחד אם אתם מאלה שניתן להחשיבם כפנבויז (Fanboys) של מוצרי ה-iPxxx או של המוצרים שממתגת סמסונג (Samsung) תחת קו מוצרי הגלקסי (Galaxy) שלה.

כששתי החברות הללו עסוקות בחבטות הדדיות לאורך כל הדרך, וכשהן מפציצות את השוק בערך פעם וחצי בשנתיים עם מכשירים חדשים, הויכוחים הללו יכולים להיות לוהטים במיוחד.

סמסונג ואפל (Apple) אמנם מובילות את השוק, אבל כמובן שהן לא לבד בתחרות. HTC ו-LG הוכיחו השנה שהן יכולות לשחרר מכשירים לא רעים בכלל, וגם אם אתם מאלה שנרתעים באופן אוטומטי מכל מה שקשור למיקרוסופט (Microsoft) ולחלונות פון (Windows Phone) שלה, אתם חייבים להודות שנוקיה (Nokia), בשלהי פעילותה כחברה עצמאית, הצליחה לשגר לשוק כמה מכשירים מעניינים.

אבל עדיין, השאלה הנשאלת וצריכה לקבל תשובה היא איזה מכשיר הוא הכי טוב?  יש לכך שני היבטים כמובן. הראשון הוא שימושיות, שתלוי מאוד במשתמש עצמו ובמה שהוא אוהב, והשני הוא ביצועים, עניין שתלוי יותר במכשיר. ואם בקשר לראשון העניין הוא סובייקטיבי, אזי שהאפליקציה היומית שלנו, Basemark OS II, תנסה לתת לכם תשובה.

האפליקציה, שזמינה לכל הפלטפורמות העיקריות: אנדרואיד (Android), חלונות פון וכמובן iOS, מריצה מספר מבחנים שונים לביצועי הטלפון, (ואף לטאבלט לצורך העניין), ומספקת ציון בר השוואה בין כל המכשירים, בלי להתחשב בחברה שייצרה אותם. בין המבחנים שישנם בגרסה החינמית שנבדקה אפשר למצוא כאלה שמתייחסים למערכת, זיכרון, גרפיקה ולגלישה באינטרנט. את הציון ניתן להעלות לאתר החברה, ולהשוות מול מכשירים אחרים שציוניהם הועלו.

בגרסה המלאה אפשר לשנות את המשקל של המבחנים בתוצאה הסופית, אולי בהתאם לצרכים שלכם, וכן לקבוע אלו מבחנים יתבצעו ואלו לא. כמו כן מקבלים גישה למספר מבחנים נוספים כמו מבחן סוללה ומבחן זיכרון חיצוני, כלומר בדיקה של כרטיסי הזיכרון.

הבדיקה הנוספת היחידה שזמינה בגרסה החינמית היא בדיקת איכות המצלמה שנכתבה בידי Sofica ומספקת תוצאות, בצורת נקודות, לצילום רגיל וצילום עם מבזק, וכן את המיקום הכללי של התוצאה הזו ברשימה שלה. כמובן שכדי להשוות בין המכשירים השונים יש לבצע את הבדיקה באותם תנאי תאורה ובאותו מקום פחות או יותר.

אז זהו זה. מעכשיו אפשר להפסיק עם כל הוויכוחים הלוהטים, ובמקום להתקין את האפליקציה הזו ולקבל תשובה תוך כמה דקות. עם זאת, אל תשכחו שמדובר בבדיקת ביצועים בלבד שלא לוקחת בחשבון שימושיות, ממשק וכמובן מחיר. את הנתונים הללו תצטרכו להכניס למשוואה לבד.

ונ.ב. אחד קטן לסיום: נו, מה המכשיר הכי חזק בביצועים לדעתכם, לפחות בין החברות הגדולות?

להורדה מגוגל פליי לחצו כאן

להורדה מה-Appstore לחצו כאן

להורדה מחנות האפליקציות של חלונות לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים