נכנס לקולנוע עם Google Glass – ומצא עצמו בחקירה פדראלית

אמריקני הוצא מאולם ההקרנה בחשד שהקליט את הסרט, אף על פי שטען שהמשקפיים כוללות עדשות לפי מרשם ● אחרי שהחוקרים חיברו את המשקפיים למחשב הם גילו שטעו - ושבעצם הרסו את ההנאה של האזרח האומלל

מי ינחש נכון על מה מדובר? גוגל שומרים על חשאיות

אדם שנכנס לקולנוע בקניון בקולומבוס, אוהיו, עם Google Glass כדי לצפות בסרט ביחד עם אשתו הוצא מהאולם על ידי סוכנים של המשרד האמריקני לביטחון פנים ונחקר באגרסיביות, לטענתו, בחשד לפיראטיות.

האדם, ששמו לא פורסם, טען כי נזקק למשקפיים שכן הן כוללות עדשות לפי מרשם לראייה למרחק. לדבריו, כשעה לאחר שהחל הסרט ניגש אליו אדם, הציג תג, הסיר מפניו את המשקפיים והורה לו להתלוות אליו החוצה. "זה היה מביך מאוד ובחוץ המתינו כחמישה עד עשרה שוטרים ומאבטחים של הקניון", סיפר האיש.

הזוג הושם בחדרים נפרדים במשרדי הקניון ונחקר. הוסבר להם כי הם אינם חייבים להשיב לשאלות, אך אם לא ישיבו יהיו לכך השלכות חמורות. הוא נשאל עבור מי הוא עובד, כמה גוגל (Google) שילמה לו, מה הם רוצים ממנו בתמורה ושאלות נוספות הקשורות להאשמה בפיראטיות. לאחר מכן, הביאו החוקרים מחשב נישא וחיברו אליו את המשקפיים. כאשר לא נמצאו ממצאים מפלילים שחררו החוקרים את השניים.

בתגובה נמסר מהסוכנות הפדרלית להגירה ומכס (Immigration and Customs Enforcement), שהיא חלק מהמשרד האמריקני לבטחון פנים (Homeland Security), כי "סוכנים מיוחדים ושוטרים מקומיים ערכו תשאול קצר לאדם שנחשד כי עשה שימוש בציוד הקלטה אלקטרוני כדי לצלם סרט בקולנוע בקולומבוס. האדם השיב לשאלות מרצונו החופשי, הסביר כי הציוד הוא בעצם משקפיים לפי מרשם והוכיח שלא בוצעה הקלטה. לא ננקטו פעולות נוספות". במשרד הדגישו כי האדם לא נעצר והיה חופשי ללכת אילו בחר לעשות זאת.

מהנהלת הקולנוע נמסר בתגובה כי "למרות שאנו אוהדים טכנולוגיה וחדשנות, הרכבת מכשיר בעל יכולת לצילום וידאו באולם קולנוע אינה מעשה הולם. לאחר שזוהה אדם שמרכיב מכשיר צילום במהלך הסרט, הוא תושאל בחשד לגניבת סרט. אנשי איגוד הקולנוע של אמריקה (Motion Picture Association of America) שנכחו באתר והבחינו בכך הזעיקו את אנשי הסוכנות המופקדת על חקירת חשדות לגניבת סרטים".

מה שלא התברר עדיין, הוא מדוע נכחו בהקרנה בשעה 22:00 בערב אנשי איגוד הקולנוע של אמריקה. בהנהלת הקולנוע לא השיבו לשאלה בעניין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים