הסטארט-אפ הישראלי אדאלום לאבטחת יישומים ארגוניים גייס 15 מיליון דולר

החברה, שהוקמה על ידי בוגרי תלפיות ו-8200, פיתחה כלי לניטור ואבטחת השימוש ביישומים מקוונים הפועלים במודל SaaS ● אדאלום מעסיקה כ-20 עובדים בישראל ובקליפורניה ויש לה עשרות לקוחות מרחבי העולם

22/01/2014 16:25
אסף רפפורט, מנכ"ל אדאלום

הסטארט-אפ הישראלי אדאלום (Adallom) השלים גיוס של 15 מיליון דולר בסבב השני של החברה, בהובלת קרן אינדקס ונצ'רס (Index Ventures) ובהשתתפות קרן סקויה ישראל (Sequoia). החברה מפתחת כלי לניטור ואבטחת השימוש ביישומים ארגוניים מקוונים הפועלים במודל SaaS (ר"ת Software as a service).

הפתרון של אדאלום, שמשווק בארץ על ידי בינת מערכות תוכנה, מאפשר לארגונים לאבטח את המידע בשירותי ענן, בהם של Salesforce.com, גוגל (Google) ומיקרוסופט (Microsoft). אדאלום אף מצאה בעיית אבטחה באופיס 365 (Office 365), המערכת המקוונת של ענקית התוכנה מרדמונד, ולאחר שדיווחה על כך הוקשח השימוש ביישום.

חברת אבטחת המידע הוקמה ב-2012 על ידי יוצאי תלפיות ויחידה 8200. שלושת המייסדים הם המנכ"ל, אסף רפפורט, ה-CTO, עמי לוטבק, וסמנכ"ל המו"פ, רועי רזניק. משרדיה ממוקמים בישראל (רמת החייל) ובקליפורניה (מנאלו פארק) ובסך הכול היא מעסיקה כ-20 עובדים. סבב גיוס ההון הראשון של אדאלום נעשה בדצמבר 2012, בו השיגה 4.5 מיליון דולר – כמו הפעם מקרן סקויה, וכן מזהר זיסאפל, מבעלי קבוצת רד-בינת ואחד משלושת חברי הדירקטוריון. פרט לזיסאפל חברים בדירקטוריון החברה גילי רענן, שותף בקרן סקויה, ושארדול שאה מאינדקס ונצ'רס, שהצטרף בימים אלה. גורמים בשוק מעריכים כי שווי החברה הנוכחי נאמד בעשרות מיליוני דולרים.

אדאלום נמנית עם שורה של חברות סייבר כחול לבן שמספקות פתרונות לסביבות ענן ולאיומי האבטחה הנגזרים מהשימוש בהן. היא הכריזה על זמינות של הפתרון שלה בנובמבר האחרון במסגרת כנס הענק 2013 Dreameforce של Salesforce.com. לחברה עשרות לקוחות ארגוניים מרחבי העולם, בהם ECI ומטריקס גלובל. חברות נוספות שנמצאות בקשר עם אדאלום הן SuccessFactors, ספקית תוכנת משאבי האנוש בענן שנקנתה על ידי סאפ (SAP) לפני כשנתיים, ושירות האחסון בענן בוקס (Box.com).

כיצד זה עובד?
המערכת של אדאלום מפקחת על השימוש בתוכנה המקוונת ומזהה פעילות חשודה. זאת, על ידי לימוד האינטראקציות של כלל המשתמשים ופיתוח מודל התנהגותי עבורם. כך, למשל, אם משתמש מתחבר למערכת המנוטרת ממקום אחד, נניח תל אביב, ולאחר כשעה ממדינה אחרת, למשל גרמניה, יקבלו המנהלים אזהרה על פעילות חשודה. כך גם במקרה של הורדת קבצים מסיבית או פעילות ענפה אחרת – המערכת תדע לשגר אזהרה על חשש להתקנת רושעה.

"האימוץ ההולך וגובר של שירותי ענן מצד חברות אנטרפרייז חושפים את הארגונים לסיכוני אבטחה", אמר רענן. "אדאלום מספקת ניתוח נתונים בזמן אמת ומענה ברור לסוגיות האבטחה הכרוכות בשימוש באפליקציות SaaS".

על פי החברה, הכסף שגויס ישמש אותה להרחבת המוצר פרי פיתוחה וכן את צוותי המכירות שלה.

יש לכם סטארט-אפ מעניין? חושבים שכדאי לקוראים שלנו לדעת עליו? אתם מוזמנים לפנות אלינו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים