אלוף (מיל') אהרן זאבי-פרקש, FST21: "הטכנולוגיה מסייעת במתן מענה לפשע ולטרור האורבני"

"מגמת העיור מצד אחד והטרור מצד שני מעלים את הצורך בפתרונות כניסה מאובטחים לבנייני מגורים, לבנייני משרדים ולקמפוסים", אמר זאבי-פרקש, מנכ"ל החברה ● לדבריו, "זיהוי יעיל, זריז ונוח של אנשים בתנועה באמצעות הטכנולוגיות הללו מהווה מענה חלקי למגמות אלה

"העולם עובר תהליך מסיבי של אורבניזציה, מעבר לערים, לצד מגמות הטרור והפשיעה. המגמות הללו מעלות את הצורך בפתרונות כניסה מאובטחים לבנייני מגורים, לבנייני משרדים ולקמפוסים. זיהוי יעיל, זריז ונוח של אנשים בתנועה באמצעות הטכנולוגיות הללו מהווה מענה חלקי למגמות אלה", כך אמר אהרון זאבי-פרקש, ממייסדי FST21 ומנכ"ל החברה, בראיון לאנשים ומחשבים.

זאבי-פרקש, אלוף במילואים ולשעבר ראש אמ"ן, אמר ש-"הטרור מתמקד בערים, כי שם הוא יכול להשיג אפקט משמעותי. תופעת העיור – על פי ההערכות, עד מחצית המאה 80% מתושבי הגלובוס יגורו בערים – גוררת השלכות קשות של פשיעה, תחבורה ותעסוקה. הפער ההולך וגדל בין עניים לעשירים מגדיל דרמטית את היקפי הפשיעה".

FST21 נוסדה ב-2007 ומונה כיום כ-30 עובדים, שיושבים במשרדיה בראשון לציון. זאבי פרקש גייס לחברה מפתחים בעלי רקע דומה לשלו – מודיעיני. בספטמבר האחרון גייסה החברה חמישה מיליון דולר וכלל הגיוסים שלה עומד על 18 מיליון.

לדבריו, החברה פיתחה מוצר בתחום "מאחר שיש לשנות את הפרדיגמה לפיה הכול צריך להיות מושפע ומוכתב מהיבט האבטחה. שימוש בטכנולוגיה של זיהוי תוך כדי תנועה מאפשר להגדיל דרמטית את אחוזי ההצלחה של האבטחה בלי לוותר על היבטי הנוחות".

"אנשים מוכרים, או מורשים, או 'סתם' חפים מפשע, יביטו למצלמה, לא יתחמקו ממנה ולא יחבשו ברדס או משקפי שמש. בדרך זו אנחנו מתחייבים ליכולת דיוק של 99.97% בזיהוי. ניתן להגיע לאחוזי דיוק גבוהים עוד יותר, למשל בצבאות או בתאגידים, על ידי היתוך הטכנולוגיה עם שימוש בתגי RFID. כך ניתן להגיע לטעות של 0.000005% בלבד", הוסיף.

היתוך של שלוש טכנולוגיות במערכת אחת
SafeRise, המערכת שפיתחה FST21, מזהה אנשים לפי שילוב של נתוני פנים, קול ודפוסי התנהגות. היא כבר מותקנת ב-70 בנייני משרדים ומגורים בעולם בכלל ובישראל בפרט, בין היתר בפרויקט SeaView בהרצליה פיתוח, בפרויקט W של קנדה-ישראל – מגדל המגורים הגבוה בארץ, השוכן בפארק צמרת בתל אביב – ובמבנה היוקרה אגריפס בירושלים. לצד 10 ההתקנות בארץ, יש ל-FST21 חברה בת בארצות הברית ונציגויות שמטמיעות את המערכת בעוד 10 מדינות בעולם, ביניהן קנדה, ברזיל וארצות אסיה-פסיפיק.

"הייחודיות של מערכת SafeRise היא בהיתוך של שלוש טכנולוגיות: זיהוי תמונה (פנים), זיהוי קול וניתוח דפוסי התנהגות", הוסיף זאבי-פרקש. "זה מאפשר לה לזהות ולקבל החלטה האם לפתוח את הדלתות בתוך שתי שניות ובדיוק מרבי". הוא ציין כי בשלושה מגדלי מגורים בברונקס שבניו יורק, בהם הותקנה המערכת שלהם, ירד אחוז הפשיעה בתוך שבעה חודשים ב-90%.

זאבי-פרקש סיכם באמרו כי "עד היום, התפיסה הרווחת גרסה שרמת אבטחה גבוהה כרוכה גם בהפרעה רבה. הפתרון שלנו מוכיח שניתן לשלב אבטחה עם נוחות. לשיטתנו, אין צורך בקוד או מפתח – הלקוח הוא המפתח".

השתתף בהכנת הכתבה: פלי הנמר

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים