מחקר: פייסבוק תאבד 80% מהגולשים בשלוש השנים הקרובות

החוקרים השוו את המצב של פייסבוק לזה של מגיפות וטענו שכמו שפותחו חיסונים, כך אנשים יחדלו לאט אבל בטוח מלפרסם תוכן ברשת החברתית ● הם ביססו את הממצאים שלהם על מספר החיפושים אחר המילה פייסבוק ב-Google Trends

הטענות שפייסבוק (Facebook) הגיעה לשיא ועומדת לאבד רבים מהגולשים אינן חדשות, אולם עכשיו הן מגובות בתוצאות מחקריות: חוקרים מאוניברסיטת פרינסטון השוו בין מספר החיפושים אחרי שמה של הרשת החברתית הפופולרית בעולם ב-Google Trends למחלות, והגיעו למסקנה שהיא תאבד 80% מהגולשים עד 2017. יתירה מזאת, החוקרים הגיעו להסכמה שפייסבוק עומדת לגווע לה לאיטה "כמו מגיפת הדבר".

החוקרים, ג'ון קנרלה ויהושע ספשלר מבית הספר למכניקה ולהנדסת חלל של האוניברסיטה האמריקנית, גילו שעל פי Google Trends, פייסבוק הגיעה לשיאה בדצמבר 2012 ומאז החלה לרדת.

לדברי החוקרים, הם בחרו להשוות בין נתוני הרשת החברתית לנתוני מחלות מאחר ש-"רעיונות ותוכן, כמו מגיפות, מועברים מאחד לשני לפני שהם בסופו של דבר מתים, והם מתאימים למודלים של מגיפות". הם הוסיפו כי נראה שכמו שפותחו חיסונים למגיפות, כך אנשים יחדלו לאט לאט מלפרסם תוכן בפייסבוק.

יצוין כי פייסבוק עתידה להודיע מהו מספר הגולשים בה בסוף החודש, לאחר שבעדכון הקודם, באוקטובר, היא מסרה כי הוא מגיע בכל חודש ל-1.2 מיליארד. מספר הגולשים ברשת החברתית במחשבים אישיים נמצא בירידה מתמדת, מאחר שרבים מעדיפים לגלוש בה באמצעות המכשירים הניידים שלהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים