צפו: המשפחה הישראלית המוזיקלית שמשגעת את ארצות הברית

משפחת גרומן מהיישוב לפיד הקליטה גרסת כיסוי לשיר של קווין ולא ידעה עד כמה היא תתפוס ● האתר האפינגטון פוסט פרסם את הסרטון - והאמריקנים מצאו להם משפחה לאהוב

"קול המשפחה" היא להקה ישראלית עם טוויסט מעניין: סרטון יו-טיוב (Youtube) של קאבר שהיא מבצעת לשיר Somebody to Love של להקת קווין משגע את ארצות הברית בימים האחרונים, אחרי שהגיע ליו-טיוב (YouTube) ולהאפינגטון פוסט (Huffington Post).

הלהקה כולה מורכבת מבני משפחת גרומן. הכול התחיל מכך שברוך גרומן (53), מהנדס פיתוח חומרה בסראגון, נפגש בטכניון עם עידית, אשתו (53) – על רקע מוזיקלי: הוא שר במקהלה והיא ניגנה בתזמורת (על כינור). הפגישות שלהם קרו בכל סוף סמסטר, בקונצרטים המשותפים. שיר של קווין הוא זו שהציתה את ניצוץ האהבה ביניהם. "עידית אהבה את השיר – זה היה השיר הראשון שהיא אהבה או הכירה שלא היה מוזיקה קלאסית", נזכר גרומן. "היא אמנם באה מרקע מוזיקלי ואני הייתי היחיד במשפחה שלי שהתעסק בזה, אבל בבית שהקמנו ביחד תמיד היינו שרים ומוזיקה הקיפה אותנו כל הזמן".

אלא שגם גרומן לא ידע שהילדים שלו ייכנסו כל כך חזק לעניין. זו הייתה סוג של תקלה מופלאה שהוא בכלל לא תכנן: "הילדים התחילו ללמוד על כלים בעצמם – שני (28) ונועה (25) למדו על פסנתר ורינת (20) על כינור, כמו אמא שלה. היה לנו הרכב משלנו, אבל כשהילדים הגיעו לרמה טובה מספיק עם הכלים שלהם, לפני 10 שנים בערך, החלטנו לנסות ולראות אם הם יכולים לעלות על במה. רק אחרי שהם הסכימו כמובן", הוא מספר בחיוך.

ב-2004 ניגנה "קול המשפחה" את הקונצרט הראשון שלה, ביישוב לפיד, שם הם גרים. גרומן מספר שההצלחה הייתה הרבה יותר גדולה ממה שהם תכננו: "בחרנו בשירי הביטלס, שמדברים הכי הרבה לקהל הרחב, פופולריים וכולם יכולים לשיר איתם. זה היה כיף גדול. בשלב הזה ירדן (היום בן 18) היה מאוד אנטי, אז הוא לא הצטרף אלינו, אבל הוא התחיל להימשך לזה. מאחר שלא היה לו כלי נגינה, הוא קיבל את תפקיד הצעקות בשירים של הביטלס, ומעט אחר כך הוא כבר התחיל ללמוד גיטרה".

גרומן המשיך: "מאז אנחנו כבר 10 שנים מופיעים – והאמת שהתגובות הן טובות. השירים של קווין הם סוג של סגירת מעגל. בשבילי זה היה מאוד מיוחד, אחרי שככה הכרתי את אשתי". הוא מספר שמאז הפרסום בהאפינגטון פוסט, כמות הצופים בסרטון עלתה בכמויות נרחבות, כמו גם הצפיות בסרטונים האחרים בערוץ שלהם. "אין לי מושג איך הסרטון הזה הגיע בכלל לאתר, אני רק יודע שהוא לא הגיע מאיתנו. כנראה מישהו שאהב את הביצוע שלנו העביר אותו לאנשים שם".

מלבד נועה, שעובדת בימים אלה על פרויקט מוזיקלי משלה בז'אנר המטאל-אופראי, הילדים לא נכנסו למוזיקה בכל הכוח. פרט ללהקה, כמובן. לירדן אמנם יש להקה משלו, אבל הוא עדיין בכיתבה י"ב, רינת היא חיילת ושני עוסקת בנטורופתיה ועיסוי ולומדת רפואה אלטרנטיבית. גרומן מקווה שהצעד הבא, לכשיהיה זמן, כמובן, הוא לעבוד על חומרים מקוריים. בינתיים, אם בא לכם לראות אותם, אתם מוזמנים להגיע להופעה שלהם שתיערך בפאב האירי במודיעין ב-23 בפברואר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עמוד מעריצים לקול המשפחה

    עידית גרומן מלכההההה

אירועים קרובים