הפרסומת של HP – רצון להיפטר מ-"קללת" חלונות 8

כמו במיקרוסופט, גם HP הבינה שמדובר בגרסה לא אהודה של מערכת ההפעלה, והעלתה פרסומת שמעודדת את הלקוחות לחזור לגרסה הקודמת ● לא נראה שהמהלך יצליח, אלא אם יש לה מספיק רישיונות לחלונות 7

ההחלטה של HP לצאת במסע פרסום חוזר לחלונות 7 (Windows 7) בעמוד הבית שלה בארצות הברית קצת מפתיעה, אבל רק ל-10 דקות בערך ולא יותר. לטענת החברה, היא החליטה לנקוט בצעד זה "בגלל דרישת הקהל" – Back by Popular Demand, כתבה באותיות קידוש לבנה שחורות בעמוד הבית שלה – ואפילו סיפרה שאם תוותרו על חלונות 8 (Windows 8) לטובת חלונות 7, תוכלו לחסוך 150 דולר באופן מיידי. האמנם? ככה, באופן גורף?

אז זהו, שלא כל כך. אם בודקים קצת יותר טוב, מגלים בסופו של דבר שמדובר בחמישה דגמים בלבד עבורם מציעה HP את "המתנה הגדולה" הזו, כששלושה מהם הם בכלל מחשבים שולחניים ושניים מחשבים עם מסכי 15.6 אינץ', שהפופולריות שלהם היא בדרך כלל בשוק הביתי, הכללי. ויותר מכך, ההצעה לחזור לחלונות 7 נמצאת רק בעמוד הבית של האתר האמריקני, האתר הראשי של החברה. לא תמצאו הצעה דומה בישראל, לדוגמה.

אז על מה בדיוק מדובר כאן? בתעלול פרסומת שמטרתו למשוך את תשומת הלב מצד אחד ומצד שני בדרך שתעזור, ככל הנראה, לחברה להיפטר ממלאים שהיא צברה קצת באחרונה לאור הקיטון המשמעותי במכירות מחשבי PC בכלל ומחשבים נייחים רגילים בפרט. במקביל, באותו הזמן, החברה צריכה לראות איך בשוק ה-PC ההולך ומצטמצם הזה לנובו (Lenovo), יריבתה עתיקת היומין, תופסת כבר מזה כמה רבעונים את המקום הראשון ברשימת היצרניות הגלובלית – מקום ש-HP הייתה רגילה לתפוס בקביעות במשך שנים. פרסומת, ואפילו פרובוקטיבית, אם היא מצליחה לתפוס את תשומת הלב, בהחלט יכולה לעזור.

הפרסומת הלא מפתיעה של HP. צילום מתוך אתר החנות של החברה

והיא אכן תפסה את תשומת הלב. אם בודקים את אתרי האינטרנט בעולם, מוצאים שלא מעט מיהרו להזכיר את הפרסום הזה של החברה, כשחלק משתמשים בה כדי לחפור עוד קצת מהחול שמוצא כעת מהחור לצד הקבר בו נחה גווייתה של חלונות ויסטה (Windows Vista).
זהו עוד שיקול טוב לשימוש בחלונות 7. חלונות 8 לא מתקדמת ולא יעזרו כל פיתולי ההסברים של מיקרוסופט (Microsoft), וכנראה גם לא העדכון לחלונות 8.1 (Windows 8.1). מתברר שהעובדה שהחברה החליטה שלא להשאיר מאחור את האפשרות לעבוד עם שולחן העבודה הישן כמות שהוא פגעה בה קשות. כפי שפורסם באחרונה באנשים ומחשבים, אפילו בענקית מרדמונד כבר הבינו שצריך להתחיל להתרחק מהשם הזה, חלונות 8, וקברניטיה שוקלים לקרוא לעדכון הבא חלונות 9 (Windows 9). אולי ככה הם יצליחו להיפטר מה-"קללה".

ב-HP עשו אחד ועוד אחד ועוד אחד, וכאמור – הבינו שיש להם הזדמנות להיפטר ממלאי, ויצאו בהודעה המתאימה. הם לא לבד: רוב המשתמשים בחלונות, איך נאמר זו בעדינות, לא מתקרבים לחלונות 8. הם לא היו צריכים פעלול פרסומת כזה או אחר של HP. לפי הנתונים של Net Applications, חלונות 8 וחלונות 8.1 מותקנות בקצת יותר מ-10% מהמחשבים בעולם, בעוד שחלונות 7 מגרדת את קו ה-50%.

האם המהלך יצליח ל-HP? מדובר בפעלול נחמד, אבל אני לא חושב שהוא יוביל להצלחה של ממש. אלא אם יש לה במלאי כמות עצומה וחסרת תקדים של רישיונות לחלונות 7, במידה שתאפשר לה לצאת במסע גלובלי ולאפשר לכל משתמש לבחור להתקין את המערכת הזו במחשב שלו. קשה לי להאמין שזה המצב.

כמו כן, אנחנו נמצאים בשוק מיחשוב בו הטאבלטים הולכים ומתחזקים. מי שרוצה טאבלט לא ירכוש אותו עם חלונות 7, שפשוט לא מספיק מתאימה לעולם מסכי המגע, וגם לא ישקול במקום זאת לרכוש מחשב שולחני או נייד עם מסך בגודל 15.6 אינץ'.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים