ישראל במקום ה-30 בעולם במדד החדשנות

מדובר בעלייה של שני מקומות לעומת המדד של השנה שעברה

למרות דבריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו על היותה של ישראל אבן שואבת לחדשנות בעולם, הרי שבלומברג (Bloomberg) אינה גורסת כמוהו: ישראל דורגה במדד החדשנות העולמי רק במקום ה-30. יש לציין שמדובר בעלייה של שני מקומות לעומת המדד של השנה שעברה.

מחלקת הניתוחים של סוכנות הידיעות בחנה יותר מ-200 מדינות לפי שבעה מדדים, ביניהם: אחוז ההוצאה למו"פ, שיעורן של חברות היי-טק במדינה מתוך כלל החברות, פעילות בתחום הנפקת ורישום פטנטים, כושר הייצור ומספר החוקרים ביחס לאוכלוסיה הכוללת.

במקום הראשון דורגה דרום קוריאה, שלה היה את הדירוג המצטבר הגבוה ביותר, על אף שהיא לא הובילה באף אחד מהמדדים. אחריה דורגה במקום השני שוודיה, ולאחר מכן, בסדר יורד: ארה"ב, יפן, גרמניה, דנמרק, סינגפור, שווייץ, פינלנד וטייוואן. במקום ה-11 דורגה קנדה ולאחריה – צרפת, אוסטרליה ונורבגיה.

בריטניה דורגה במקום ה-16, רוסיה במקום ה-18, וסין במקום ה-25. את ישראל הקדימו הונגריה במקום ה-26, הונג קונג במקום ה-27, אירלנד במקום ה-28 ופורטוגל במקום ה-29.

כמו בשנה שעברה, ישראל דורגה ראשונה במדד עוצמת המו"פ, אשר ניתח את ההוצאות על מחקר ופיתוח כאחוז מהתוצר המקומי הגולמי של המדינה. במקום השני דורגה פינלנד.

במדד הפריון, אשר בחן את התוצר הלאומי הגולמי ביחס לכלל האוכלוסייה מגיל 15 ומעלה, דורגה לוקסמבורג ראשונה. במקום השני במדד זה דורגה נורבגיה, ואילו ישראל נמצאת במקום ה-25, ירידה במקום אחד לעומת השנה שעברה.

במדד צפיפות ההיי-טק, אשר בחן את היחס בין חברות ההיי-טק לעומת כלל החברות הציבוריות במדינה, דורגה ארה"ב ראשונה, ולאחריה טייוואן. ישראל דורגה במדד זה במקום העשירי (מקום שביעי ב-2013).

במדד צפיפות אנשי המו"פ, אשר מנה את מספר החוקרים בתחום, לרבות דוקטורנטים ביחס לאוכלוסיה, דורגה איסלנד במקום הראשון ולאחריה פינלנד.

מדד היקף ויעילות פטנטים בחן את מספר הפטנטים שהנפיקה המדינה ביחס מספר התושבים ולהיקף ההשקעה במו"פ. טייוואן דורגה במדד זה ראשונה, ואילו ישראל דורגה במקום ה-28, עלייה של 13 מקומות לעומת המדד מהשנה החולפת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים