אינטל: ההחלטה האם נקים מפעל נוסף בישראל – עוד השנה

"ביחד עם הממשלה, נשמור על התחרותיות של אינטל ישראל מול העולם", אמרה מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל וסגנית נשיא החברה העולמית, במסיבת עיתונאים לציון 40 שנות פעילות בארץ ● לדבריה, "הפכנו לגורם מאוד משמעותי בפעילות הייצור של אינטל העולמית"

מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל. צילום: פלי הנמר

"ביחד עם ממשלת ישראל, נעשה את מה שצריך על מנת לשמור על תחרותיות מול העולם", כך אמרה מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל (Intel) ישראל וסגנית נשיא החברה העולמית. פסברג דיברה במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר (א') בתל אביב לציון 40 שנות פעילות של החברה בישראל. היא התייחסה לשאלה האם אינטל תבקש מענק מהממשלה, כדי להעצים את הפעילות בישראל, ואמרה כי "אין על כך עדיין תשובה. אינטל תקבל את ההחלטה בנושא השנה, אבל כמה שיותר מאוחר, רק ברגע האחרון. כל טכנולוגיה כרוכה בהשקעה ענקית ואין שום סיבה שנקבל את ההחלטה לפני שנהיה חייבים".

פסברג ציינה כי אחת התוכניות העתידיות של החברה בישראל היא ליצור קומפלקס אחד גדול משני מפעלי החברה בקריית גת. המפעלים הללו זכו בשנה שעברה בפרס המצוינות של אינטל העולמית.

בדבריה סקרה פסברג את פעילות אינטל בישראל לאורך השנים ואמרה כי "הפכנו גורם מאוד משמעותי בפעילות הייצור של החברה העולמית". היא ציינה כי הפריון לשעת עבודה ממוצעת באינטל ישראל גדול פי תשעה מאשר במשק בכלל – 285 דולר לעומת 33.4 דולר. עוד אמרה כי אינטל ישראל תורמת לפריפריה: "כ-60% מעובדי החברה בארץ גרים דרומית לגדרה".

"אינטל ישראל השאירה חותם על התעשייה העולמית"
מולי אדן
, נשיא אינטל ישראל וסגן נשיא החברה העולמית, אמר במסיבת העיתונאים כי "יש לנו ארבעה מסרים עיקריים: המשכנו להיות השנה יצואן מוביל, עם כ-3.8 מיליארד דולר. בסך הכול, ייצאנו ב-40 שנות הפעילות שלנו בארץ בכ-35 מיליארד דולר. מספר העובדים שלנו עומד על כ-9,800, אנחנו המעסיק הפרטי הגדול ביותר בישראל". הוא ציין כי השיעור של אינטל בייצוא של תעשיית ההיי-טק המקומית עומד על 18% ובכלל הייצוא התעשייתי של ישראל – על 9%. כמו כן, אמר, "אנחנו עולים בייצור בצורה ליניארית משנה לשנה".

מולי אדן, נשיא אינטל ישראל וסגן נשיא החברה העולמית. צילום: פלי הנמר"אינטל ישראל ידועה בחדשנות, צמיחה, ייצור, תעסוקה ואחריות תאגידית – התנדבות וחינוך", הוסיף אדן. "תכננו את 'המוח' הראשון של ה-PC בישראל וביצענו כאן את מהפכת המיחשוב משולחני לנייד. הפיתוחים של אינטל בישראל השאירו חותם על תעשיית המיחשוב העולמית. לדבריו, "מרכזי המו"פ ומפעלי הייצור שלנו תרמו משמעותית לכלכלת ישראל. יש לנו שתי פעילויות מרכזיות בארץ: ייצור ומו"פ. כיום, הייצור אחראי ל-70% מהתנובה שלנו בארץ".

"אנחנו שמים את הפוקוס הגדול ביותר על דור המחר ורוצים להוציא ממנו את כוח האדם הטוב ביותר. בלי התלמידים והסטודנטים אין זכות קיום להיי-טק בישראל. הכשרנו לאורך השנים יותר מ-475 אלף תלמידים ואלפי מורים", אמר אדן.

הוא הוסיף כי "אינטל השקיעה לאורך השנים 10.8 מיליארד דולר בישראל, שזה אומר כ-40 מיליארד שקלים. מעטות החברות שהשקיעו בארץ במספרים בסדר גודל כזה. יש לאינטל תרומה עקיפה רבה לכלכלת ישראל, היא יוצרת תעסוקה רבה במעגלים השני והשלישי – החל מאנשים שמפתחים עבורנו תוכנה וחומרה, עבור בכאלה שמבצעים עבורנו בדיקות ועד לשירותי הסעדה ונסיעות. אנחנו מעריכים בצורה שמרנית שכמות בתי האב שעובדים מול המערכת שלנו היא יותר מ-30 אלף. אנחנו מעסיקים מגוון אוכלוסיות, כולל חרדים, דרוזים ובדואים – לא ממניעים פילנתרופיים, אבל זה תורם למדינת ישראל, ואני גאה בזה".

"שורה של מוצרים בולטים של אינטל פותחו בישראל", אמר אדן. "פיתחנו בחיפה מוצרים מאוד חשובים לחברה, שהשאירו חותם על תעשיית המיחשוב העולמית".

אדן סיכם באומרו כי "אינטל הייתה בעבר חברת חומרה. כיום אנחנו עוסקים גם בהנדסת מערכות, תוכנה וחוויית משתמש".

בהמשך האירוע הוקרן סרטון וידיאו עם דברים של בריאן קרזניץ', מנכ"ל אינטל העולמית. לדבריו, "אנשי החברה המקומיים בנו קהילה בישראל וקהילה באינטל. אינטל ישראל היא מיקרוקוסמוס של אינטל העולמית".

השתתף בהכנת הידיעה: פלי הנמר

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים