לוקהיד מרטין ו-EMC מקימות מרכז מחקר ופיתוח בהשקעה של מיליון דולר

החברות יתמקדו במיחשוב ענן, Big Data וטכנולוגיות סייבר, וייערכו שיתופי פעולה עם התעשייה, הממשלה והאקדמיה

לוקהיד מרטין (Lockheed Martin) ו-EMC מקימות תכניות מחקר ופיתוח משותפות, בפארק התעשיות המתקדמות בבאר שבע, בעלות ראשונית של מיליון דולר.

לוקהיד מרטין ו-EMC יפתחו בישראל שיתופי פעולה עם התעשייה, הממשלה והאקדמיה, תוך מיקוד בתכניות מחקר ופיתוח בבאר שבע בשלושה תחומים – מיחשוב ענן, ניתוח נתונים רחבי היקף (Big Data) וטכנולוגיות הקשורות לתחום הסייבר. בבאר שבע ייערכו שיתופי פעולה עם חוקרים בתעשייה ובאוניברסיטת בן גוריון, סטארט-אפים וקרנות הון סיכון.

במסגרת המיזם להקמת מרכז המו"פ יועסקו מומחים מקומיים, בין היתר מאוניברסיטת בן גוריון, אשר יפתחו פתרונות שישולבו בהיצע הטכנולוגי של שתי החברות. צוות עבודה משותף של לוקהיד מרטין ו-EMC יוקם במטרה לזהות את הזדמנויות המו"פ, לתמוך ולנהל את הפרויקטים השונים עד הבשלתם.

ד"ר ארנה ברי, סגנית נשיא ב-EMC העולמית ומנהלת מרכז המצוינות של החברה בישראל, אמרה כי "הקהילה היזמית והקהילה האקדמית בישראל מציעות שילוב ייחודי של כישורים, חדשנות ורוח חלוצית. שיתוף הפעולה עם לוקהיד מרטין יסייע לנו להמשיך ולהאיץ את פעילות המו"פ ולתרום להצלחתה של המשימה הלאומית, להוביל חדשנות ברמה הגלובלית".

EMC מעסיקה כיום בישראל יותר מאלף איש והשקיעה מיליארדי דולרים באמצעות רכישות תשע חברות ישראליות, השקעות בטכנולוגיות מקומיות, והקמה של מרכזי מכירות ומו"פ בשבעה אתרים שונים בארץ. פעילותה של EMC בבאר שבע, אשר החלה בשנת 2011, צפויה לגדול משמעותית במהלך השנים הקרובות.

"מזהים עלייה בדרישות הגלובליות, כמו גם שפע של חדשנות שמקורו בישראל". ג'ון אוונס"המטרה שלנו היא לעודד מחקר מעשי והמשך צמיחה במגזר הטכנולוגי של ישראל", אמר ד"ר ג'ון אוונס, סגן נשיא להנדסה וטכנולוגיה בלוקהיד מרטין העולמית, "אנו מזהים עלייה בדרישות הגלובליות, כמו גם שפע של חדשנות שמקורו בישראל ובאוניברסיטאות שלה".

פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון: "פעילות המו"פ המשותפת תספק כר פורה לפיתוח ושיתוף מחקר, משאבים, כישורים ופתרונות חדשניים לטובת אתגרים לאומיים וגלובליים".

בנובמבר האחרון פורסם כי EMC תצטרף למהלך הקמת קריית הסייבר הלאומית בנגב, שמובילים המטה הקיברנטי הלאומי במשרד ראש הממשלה, עיריית באר שבע ואוניברסיטת בן גוריון. היקף ההשקעה לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי מדובר בסכום של מאות אלפי דולרים.

EMC הקימה ב-2011 בבאר שבע מרכז מו"פ, העוסק בין היתר בטכנולוגיות אבטחה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים