דרום קוריאה: חוק חדש יאפשר למשתמשי אנדרואיד למחוק אפליקציות בקלות

מדובר באפליקציות שמותקנות על ידי היצרניות והספקים ובדרך כלל מחוברות לליבת המערכת, כך שקשה מאוד למחוק אותן וחלה השהיה בעדכון מערכת ההפעלה ● יש לחברות זמן להתכונן: החוק ייכנס לתוקפו רק באפריל

אחד מכמה פנים. אנדרואיד

חוק חדש בדרום קוריאה עתיד להביא לשינוי משמעותי בכל מה שקשור לאפליקציות שמגיעות כשהן מותקנות מראש בטלפונים מבוססי אנדרואיד (Android): משרד המדע, טכנולוגיות המידע, התקשורת והתכנון העתידי של המדינה פרסם חוק לפיו יצרניות מכשירי האנדרואיד וספקיות השירותים שימכרו מכשירים במדינה יהיו חייבות לאפשר למשתמשים למחוק בקלות כל אפליקציה שהותקנה מראש בטלפון שלהם, ומוגדרת כתוכנה "מנופחת" (Bloatware).

בדרך כלל, מדובר באפליקציות שמותקנות על ידי יצרניות או ספקיות שירות שמטרתן לגרום למשתמשים להתחבר לשירותים שמספקות אותן חברות – שירותים שבדרך כלל דורשים עלות נוספת, מעבר למחיר השימוש ברשת. האפליקציות הללו בדרך כלל מחוברות ישירות לבסיס המערכת, כך שלא ניתן כיום, באמצעים רגילים, למחוק אותן מהמכשיר. לעתים קרובות הדבר יכול להוביל לגרימת נזק למערכת ההפעלה.

החיבור הזה של האפליקציות לליבת המערכת גורם לעתים קרובות להשהיה ארוכה בעדכון המכשירים לגרסה חדשה של מערכת ההפעלה, מכיוון שהחברות צריכות לבדוק שהאפליקציות פועלות היטב גם תחת מערכת ההפעלה החדשה, ואף לעדכן או להחליף אותן במקרה הצורך.

לטענת המשרד, מדובר גם באפליקציות שרוב אלה שהורידו אותן כלל לא משתמשים בהן, כך שהן תופסות מקום בשטח האחסון ובזיכרון העבודה של המכשיר, כמו גם שולחות לעתים הודעות שיכולות להטריד את המשתמשים. בהיבט נוסף, נטען שהן פוגעות בתחרות החופשית.

יצוין כי לא ברור האם החוק החדש חל רק על אפליקציות שהיצרניות, הספקיות והמשתמשים התקינו או גם על כאלה שגוגל (Google) מתקינה מראש.

כך או כך, יש לחברות זמן להתכונן: החוק ייכנס לתוקפו רק בתחילת אפריל.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רונה

    זה ממש מעצבן שהדף מאתחל את עצמו באמצע הכתיבה והכל נמחק לי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ועכשיו לענין עצמו- רציתי לדעת האם השבתה של האפליקציות הללו דרך מנהל הישומים היא טובה או מסוכנת. למשל אצלי נכנסתי דרך ההגדרות של המכשיר לאחסון ולישמוים ומקורות והשבתי דברים של סלקום האם זה טוב או רע?? האם זה מסוכן?< אני כותבת מהר ולכן יש שגירות לא בא לי שזה יעלם לי שוב!!!!!!!!!

  2. אלפנדרי

    הנה נבחרי ציבור שפועלים למען הציבור, אצלנו כל העסקנים הפוליטים לעולם לא היו חושבים על חוק כזה.

אירועים קרובים