The Cleaner: האפליקציה שתנקה את הלכלוך מהמכשיר שלכם

אם הטלפון הסלולרי שלכם הופך איטי יותר, הסוללה מתרוקנת מהר יותר ובאופן כללי אתם מרגישים את הבלאי שלו הרבה יותר ממה שצריך, האפליקציה היומית תבצע בו ניקוי פשוט של זיכרון שיחזיר לו קצת מהעזוז

אחד הדברים המוכרים היטב למשתמשי ה-PC לדורותיהם הוא הצורך לנקות מדי פעם את הכונן הקשיח והזיכרון כדי להחזיר קצת מוג'ו למחשב. ריבוי הקבצים הזמניים הנוצרים בזמן העבודה עם המחשב, קבצי האינטרנט שנשמרים כדי לאפשר לדפדפנים לשחר מהר עמודים בהם חוזרים לבקר שוב ושוב, קבצי התקנה שנותרו מאחור או דווקא קבצים שנשאר אחרי שמסירים תוכנות – כל אלה הם "לכלוכים" שממלאים את הכונן הקשיח, מנפחים את מערכת הקבצים, ובעיקר עושים בלגאן ברגעים שאתם צריכים שהמחשב יעבוד כיאות.

ההאטה הזו, בתורה, יצרה את תוכנות הניקוי השונות: אנחנו לא היינו זוכרים לעשות את הפעולה בעצמנו או שלא ידענו או שסתם התעצלנו – ולכן נזקקנו לתוכנה שתעשה את זה באופן אוטומטי.

ואם טלפון חכם או טאבלט הם אמצעי המחשוב המודרניים של ימינו, אז למה שהתופעות הללו לא יחזרו ויופיעו מחדש? יופיעו, בוודאי שיופיעו. במיוחד במכשירים בהם הזיכרון יחסית מצומצם, והכוונה היא לזיכרון העבודה ולזיכרון האחסון כאחד. בנוסף, ככל שפועלות בזיכרון יותר אפליקציות, כך גם האיכות של הסוללה הולכת ויורדת עם הזמן, ובקצב קצת יותר גבוה ממה שתוכנן עבורה במקור על ידי היצרניות. ואם אתם כמוני, אני בטוח שגם אתם כבר לא מסוגלים לזכור אלו אפליקציות פועלות בזיכרון, ומתוכן, אלו אתם באמת צריכים.

The Cleaner
, שפועלת במערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) היא אפליקציה שבאה לעזור לכם בקלות לשחזר זיכרון עבודה וזיכרון אחסון, וכפועל יוצא מכך, גם להחזיר למכשיר שלכם מעט ממהירות העבודה שהוא איבד, ואף להאריך במקצת את חיי הסוללה, לפחות בהשוואה לזמן החיים שלה תחת טיפולו האישי והבלעדי של המשתמש. מדובר בתהליך שיכול להימשך בין מספר שניות ועד דקה או שתיים לכל היותר, והתמורה יכולה להיות גדולה למדי.

לאחר הפעלת The Cleaner מופיע מסך ראשי שמציע שתי לשוניות: זיכרון (Memory) ואחסון (Storage). בשני המסכים הללו העבודה זהה: ולחצים על הכפתור האמצעי כדי לבצע אנליזה למערכת. לאחר מספר שניות רואים את כמות הזיכרון שניתן לחסוך. במקרה של הזיכרון מדובר כמובן בזיכרון עבודה, כשבמקרה של האחסון מדובר בקבצים מיותרים שנותרו ברשימת הקבצים ששמורים בזיכרון המטמון של המערכת, וכן בקבצי הורדות ישנים שעבר זמנם.

בשני המקרים, מעבר למחיקת קבצים שהאפליקציה מזהה כניתנים למחיקה, היא מציגה גם את הרשימה המלאה, כך שהמשתמש יכול לוודא שוב שאכן מדובר אך ורק בקבצים שאין לו צורך בהם. מן הראוי גם לעקוב אחר הרשימה המוצעת כדי לוודא היטב שאכן לא מוחקים משהו שבאמת צריכים. אפליקציות אמנם אפשר להפעיל שוב מחדש, אבל תמונות וקבצים שיימחקו בטעות לא יהיה ניתן לשחזר.

לסיום לוחצים על כפתור ה-Clean, האפליקציה עובדת מספר שניות ומספקת דיווח, שנותר על המסך כדי שניתן יהיה לראות בפעם הבאה כמה זיכרון נוקה בפעם הקודמת. בכל זאת, אין כל צורך למהר אם לאחר האנליזה רואים שסך כל הניקיונות שיש לבצע מסתכם בעשרות מגה-בייטים בודדים בלבד.

גם מסך ההגדרות פשוט: אפשר לבחור אחד מחמש ערכות נושא, או למעשה חמישה צבעים שונים לסביבת העבודה, וכן לקבוע האם האפליקציה תבצע סריקה באופן אוטומטי, כשלצד האפשרויות הקיימות הן כל יום, כל יום שני או כל שבוע.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים