דיווח: האקרים תקפו מחשבים של מערכת הביטחון

מומחי אבטחה מסרו שהאקרים פרו פלסטינים תקפו את מחשבי מתאם הפעולות בשטחים וגורמים ביטחוניים נוספים באמצעות הנוזקה Xtreme RAT ● המייל ששלחו כולל קובץ אודות אריאל שרון ● מערכת הביטחון מכחישה את הדיווח וטוענת שלא אירעו כל פריצות למחשבים שלה

האקרים פרצו מוקדם יותר החודש ל-15 מחשבים של מערכת הביטחון, אחד מהם של מתאם הפעולות בשטחים – כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters). מערכת הביטחון מכחישה את הדיווח וטוענת שלא אירעו כל פריצות למחשבים שלה.

רויטרס ציטטה את אביב רף, CTO בחברת אבטחת המידע סקיולרט (Seculert), שמסר כי נראה שמקורה של המתקפה במייל שנשלח ב-15 בינואר מכתובת של השב"כ. הוא ציין כי ככל הנראה, המתקיפים הם פלסטינים, ונימק את מסקנתו זו בדמיון שקיים בין צורת המתקפה שבוצעה הפעם למתקפה שאירעה לפני כשנה, שזוהתה ככזו שבוצעה משרתים הנמצאים ברצועת עזה. לדברי רף, מקור המתקפה הנוכחית הוא בשרתים בארצות הברית.

סקיולרט לא חשפה כיצד פעלו ההאקרים לאחר שהדביקו את המחשבים בנוזקה, המכונה Xtreme RAT. מה שידוע, על פי החברה, הוא שהמייל שנשלח כלל קובץ אודות ראש הממשלה המנוח, אריאל שרון, וכי ההאקרים הצליחו להשתלט על המחשבים שהותקפו לכמה ימים.

גיא ענבר, דובר המינהל האזרחי, סירב להגיב על הדיווח. ממשרד הביטחון נמסר כי "מחשבי המינהל האזרחי מטופלים על ידי צה"ל והאירוע נבדק על ידי אגף התקשוב. במשרד הביטחון לא מכירים תקיפה כזו על מחשבי המשרד. הנושא נבדק לעומקו על ידי כל הגורמים הרלבנטיים". מדובר צה"ל נמסר כי "הנושא נבדק". לא התקבלה תגובה מהצד הפלסטיני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים