תוכן שיווקי

פרס מנכ"ל משרד הביטחון הוענק לפרויקט שע"מ; הפרויקט בוצע בסיוע ובשיתוף חברת SKYWIND

27/01/2014 19:02

שביעות רצון גבוהה של הנהלת משרד הביטחון וחסכון כספי היו הסיבות המרכזיות שהביאו את ועדת הפרס להעניק את המקום השני בפרס מנכ"ל משרד הביטחון לשנת 2013 למערכת שולחנות עבודה למנהלים (דשבורד) שהוקמה במשרד.

המערכת, שהוקמה על ידי עובדי אגף התקשוב של משרד הביטחון בסיוע אנליסטים ומומחי SAP BI של חברת SKYWIND, מציגה מידע ניהולי באופן יעיל ואינטואיטיבי, ומשמשת כיום מאות משתמשים בישראל ובמשלחות ארצות הברית ואירופה.

המערכת הוטמעה תחילה באגף מנהלת הרכש. מיד עם תחילת העבודה, המערכת הציפה מידע רב שעזר לשפר ולייעל את תהליכי הרכש ולהקטין משמעותית את זמני הטיפול בפריטים ומכאן לחסכון כספי למשרד. במקביל להצלחת הטמעת המערכת במנהלת הרכש, הוחל בהטמעת המערכת בשאר אגפי המשרד.

"מדובר באחד הפרויקטים המרכזיים של האגף בשנים האחרונות", מספר עמי הרינג, סמנכ"ל מערכות מידע במשרד הביטחון. "התחלנו מכך שהיה עודף מידע למנהלים והיה צורך לברור ולהציג את המידע שבאמת חשוב. כיום המערכת מציגה התראות במונחי SLA, אבני דרך, תחזיות, דרישות שלא סופקו לצבא ועוד. קצב הגידול של המערכת הוא כקצב יכולת המשרד להכיל מערכות חדשות".

"כיום משתמשים במערכת מאות מבין עובדי משרד הביטחון בארץ ובחו"ל, החל ממנכ"ל המשרד ועד מנהלי דרג ביניים", מספרת ורד וילנקו, מנהלת הפרויקט מטעם אגף התקשוב. "לכל אגף יש צרכים ועולמות תוכן שונים לחלוטין – דבר שמצריך מאתנו תכנון ובנייה של מערכות דשבורד מגוונות. אנחנו נפגשים עם המנהלים בכל אגף ומשתפים אותם בכל תהליכי האפיון והבנייה של המערכת, מגדירים מדדי הצלחה וכישלון, מבצעים אפיון טכני למקורות המידע ובונים את הדוחות בצמוד למשתמשים. עד כה הפעלנו כ-14 דשבורדים, ביניהם בתחום הרכש, תחום כוח האדם, תחום הכספים, תחום התקציב ועוד. המערכת ממשיכה לצבור אוהדים וממשיכה להתרחב ולייעל את הפעילות של המשרד".

"לפני כשנתיים וחצי פנו אלינו ממשרד הביטחון לצורך קבלת עזרה בתכנון פרויקט שכזה", מספר איליה רובניסקי, סמנכ"ל הפיתוח של SKYWIND וממקימי החברה. "בנינו תוכנית עבודה מקיפה ובמהלכה הצענו למשרד הביטחון להתחיל דווקא בפעילות שנמצאת בליבת הארגון – פעילות הרכש. בנינו אבטיפוס של דשבורד עבור מנהלת הרכש, תוך שימת דגש על חוויית המשתמש, גישה אינטואיטיבית, יכולת לזיהוי חריגים ומגמות. הצגנו את הפתרון למשתמשים ומשם הייתה הדרך סלולה לרתום את ההנהלה והמשתמשים ולקבל את שיתוף הפעולה והאמון שלהם.

איליה רובניסקי, סמנכ"ל הפיתוח של SKYWIND וממקימי החברהלכל אורך הדרך הקפדנו על יישום המתודולוגיה של SKYWIND ליצירת דשבורדים, מתודולוגיה המתאפיינת בבניית פלטפורמה אחידה בשפה אחת, הן תפעולית והן חזותית, ויצירת אמצעי לתקשורת עסקית אחידה לארגון כולו למרות השוני והמגוון הגדול של תחומי פעילות בארגון זה".

"חברת SKYWIND", מוסיף עמי הרינג, "העמידה את אחד הצוותים המקצועיים הטובים ביותר, צוות שנותן לנו מענה הן במונחי תצורה, שרידות וביצועים והן בהיבט של תכנון נכון של הפרויקט". הרינג מעריך שעד סוף שנת העבודה 2014 יכסה פרויקט הדשבורדים במשרד הביטחון את כלל פעילות המשרד.

"חברת SKYWIND הינה אחת מחברות SAP BI המובילות בישראל", מספר יצחק דור, מנכ"ל החברה. "היא שמה דגש הן על הון אנושי איכותי ביותר והן על בניית מתודולוגיות יישום המוכוונות להצלחת הלקוח. אלה הערכים העיקריים שהבאנו כחברה לפרויקט הדשבורדים במשרד הביטחון.

בעקבות ההערכה הרבה לה זוכה החברה בקרב לקוחותיה הרחבנו בשנה האחרונה את פעילות SKYWIND לביצוע פרויקטים ומיקור-חוץ במגוון תחומי SAP, תוך הקפדה על שמירת הערכים המאפיינים אותנו כחברה", סיכם.

אירועים קרובים