סנואודן: ה-NSA מרגלת גם באמצעות אנגרי בירדס

מסמכים שהדליף סנואודן מעלים כי הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי עוקבת אחרי אזרחים ואוספת עליהם מידע גם באמצעות אפליקציות פופולריות ● בראיון לטלוויזיה הגרמנית הוא האשים את ה-NSA בריגול גם למטרות כלכליות

אנגרי בירדס (Angry Birds) הוא לא רק משחק שמשמש למטרות שעשוע, אלא גם כלי של ה-NSA לריגול אחרי המשתמשים – כך עולה ממסמכים חדשים שחשף אדוארד סנואודן. ולא רק המשחק הפופולרי: על פי המסמכים הללו, הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי מרגלת, או לפחות ריגלה, אחרי משתמשים גם באמצעות משחקים אחרים והאפליקציות של Google Maps, פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter) ופליקר (Flickr).

במסמכים, אותם הדליף סנואודן לגרדיאן (Guardian) ולניו-יורק טיימס (New York Times), נכתב כי ה-NSA משתמשת באפליקציות הללו כדי לדעת את המיקום בו נמצא המשתמש, לחדור לספר הכתובות שלו וללוגים של המכשירים.

במסמך מ-2010 של G.C.H.Q, המקביל הבריטי של ה-NSA, נכתב כי הארגון האמריקני "אוסף את הכול, וזה המקור היחיד שיש לנו כרגע שמרכז רשימה גדולה של אירועים". הכוונה היא לליקוט של Cookies ממכשירי המשתמשים. אנשי הסוכנות ציינו את Google Maps ככר פורה במיוחד של מידע.

בתוך כך, בראיון שנתן סנואודן לרשת טלוויזיה גרמנית ממקום מושבו ברוסיה, הוא אמר כי הוא ישן טוב בלילה. סנואודן האשים בראיון את ה-NSA בריגול ממניעים כלכליים. "אין ספק שהאמריקנים מבצעים ריגול כלכלי", אמר. "אם יש לחברה לא אמריקנית כלשהי מידע שנחוץ לאינטרסים של ארצות הברית, ה-NSA תיקח אותו, גם אם אין לו כל קשר לאינטרסים ביטחוניים".

הסוכנות דחתה את הטענות של סנואודן ומסרה כי היא "לא גונבת סודות מסחריים" לטובת חברות אמריקניות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    מעניין מה עוד האיש הזה מחזיק באמתחתו? עד עכשיו כל מה שהוא אמר יצא נכון. התחזיות של ג'ורג אורוול על האח הגדול כבר מזמן כאן.

אירועים קרובים