מנכ"ל סטארט-אפ למסחר בביטקוין נעצר בחשד להלבנת הון ורכישת סמים אונליין

צ'רלי שארם, מנכ"ל ביט-אינסטנט ואחת הדמויות הבולטות בתחום, נעצר בחשד לסיוע לעסקאות סמים באתר דרך המשי, שנסגר בשנה החולפת ● המעצר המתוקשר הוביל לירידה בערך המטבע המקוון

28/01/2014 18:22
מעצר - בסיוע מעבדות קספרסקי. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

אחד השחקנים הבולטים בזירת המסחר העולמית בביטקוין, צ'רלי שארם, המכהן כמנכ"ל הסטארט-אפ ביט-אינסטנט (BitInstant), נעצר אמש (ב') בחשד להלבנת הון של יותר ממיליון דולר ובאשמת סיוע לביצוע עסקאות סמים דרך האתר דרך המשי (Silk Road), שנסגר באחרונה.

שארם (24) הוא אחד ממייסדי ביט-אינסטנט, המציעה רכישת ביטקוין בעבור דולרים, ואחד מחבר מנהלי קרן ביטקוין (Bitcoin Foundation) – ארגון ללא מטרות רווח שנועד להעלות על נס את נושא החינוך הדיגיטלי. כבר בגיל צעיר הצליח המנכ"ל הכריזמטי להתברג לצמרת התעשייה ולהיתפס כאחת הדמויות הדומנינטיות בתחום. הוא מרצה רבות בנושא בכנסים מסביב לעולם, ולמעשה נעצר בשדה התעופה בניו-יורק בהגיעו חזרה מהרצאה שנשא באמסטרדם.

על פי התובע הכללי של ארצות הברית, שארם מואשם כי המיר דולרים לביטקוין ביודעו כי המטבע עתיד לשמש לביצוע עסקאות סמים באתר דרך המשי. כמו כן, הוא מואשם כי קנה בעצמו סמים באמצעות החנות המפוקפקת. עוד עולה החשד כי שארם פעל יחד עם רוברט פאילה, המכונה BTCKing ונעצר אף הוא בפלורידה בתחילת השבוע.

מלבד ההאשמות הפרסונליות החמורות, סיפור התביעה מכה גלים ברחבי ארצות הברית והעולם בעיקר לאור החשדנות של הציבור הרחב והגופים המוסדיים לשימוש במטבע הווירטואלי. המעצר אף הוביל ככל הנראה לפיחות בערך הביטקוין, ואמש הוא רשם ירידה של יותר מ-7% אל רף ה-810 דולר.

ה-FBI סגר את אתר דרך המשי לפני מספר חודשים, לאחר שניתן היה לבצע באמצעותו מעשים פליליים חמורים, בהם רכישת סמים ואפילו הזמנת רוצחים שכירים.

מתעניינים בביטקוין ובמטבעות וירטואליים? הירשמו לוועידה של אנשים ומחשבים ואיגוד הביטקוין הישראלי

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים