קוואלקום מפתחת ערכת שבבים מבוססת שמונה ליבות

לפי ההערכות, מדובר יהיה במערכת הבאה בסדרת ה-Snapdragon של החברה, והיא תקבל את המספר 810 ● כמו כן, זו אמורה להיות אחת ממערכות העל שבב הראשונות שייוצרו בליטוגרפיה של 20 ננו-מטר ב-TSM, מפעל ייצור השבבים הלאומי של טייוואן

ילדים חדשים למשפחת השבבים

קוואלקום (Qualcomm) החלה, כמו חברות אחרות, בפיתוח של ערכת שבבים שתהיה מבוססת שמונה ליבות עיבוד שפועלות ב-64 בייט. לפי ההערכות, מדובר יהיה במערכת הבאה בסדרת ה-Snapdragon של החברה, והיא תקבל את המספר 810. כמו כן, זו אמורה להיות אחת ממערכות העל שבב הראשונות שייוצרו בליטוגרפיה של 20 ננו-מטר ב-TSM, מפעל ייצור השבבים הלאומי של טייוואן.

הליבות עליהן תהיה המערכת החדשה מבוססת הן Karit64 שמפותחות בחברה עצמה ומבוססות על ארכיטקטורת ה-ARMv8 של ARM עם עד 4 מגה-בייט של זיכרון מטמון ובמהירות של עד 2.5 ג'יגה-הרץ. כמו כן, אמורה המערכת לכלול את השבב הגרפי החדש של קוואלקום, ה-Aderno 430 שיפעל במהירות של 500 מגה-הרץ.

החברה מתכננת להציע את ה-Snapdragon 810 עבור טלפונים חכמים וטאבלטים שיידרשו ביצועים חזקים במיוחד. מכיוון שכך, בניגוד למערכות על שבב אחרות שמוצעות עם שמונה ליבות, היא לא תשמש בארכיטקטורת ה-big.LITTLE של ARM. כל הליבות בתוך המערכת על שבב יהיו שוות מבחינת עוצמת עבודה וצריכת כוח, והן יהיו זמינות לכל שימוש.

בכך למעשה מיישרת קוואלקום קו עם אפל (Apple), שהייתה הראשונה להציג מערכת על שבב ב-64 סיביות בדמות ה-A7 שלה שמשולב ב-iPhone 5s, וכן עם Nvidia, שהכריזה באחרונה על ה-Tegra K1. עם זאת, שתי מערכות אלה משתמשות בשתי ליבות עיבוד בלבד, ואילו קוואלקום תציע, כאמור, שמונה ליבות עיבוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים