מיקרוסופט מצטרפת לפרויקט המיחשוב הפתוח של פייסבוק

מטרת היוזמה היא קביעת סטנדרטים הנוגעים בעיקר לתחום הענן ולמיחשוב בעל יכולת התאמת גודל לצרכים

מיקרוסופט (Microsoft) מצטרפת לפרויקט המיחשוב הפתוח (Open Compute Project) המובל בידי פייסבוק (Facebook). מטרתו של הפרויקט היא קביעת סטנדרטים פתוחים שמתמקדים ביצירת חומרה המיועדת בעיקר לתחום הענן ולמיחשוב בעל יכולת התאמת גודל לצרכים.

לפי ראשי הפרויקט, חומרה הנבנית בהתאם לסטנדרטים שנקבעים על ידי הפרויקט אמינה יותר, חסכונית יותר וגם מאפשרת לחברות לחסוך שטח רצפה עבור חדרי השרתים שלהן.

מיקרוסופט אמורה לתרום לפרויקט את תצורות השרתים בהן היא משתמשת כדי לספק את שירותי הענן שלה, כולל מערכת ההפעלה בענן Azure, שירות החיפוש בינג (bing) ושירותי האופיס המקוונים Office 365.

כחלק מההכרזה על ההצטרפות, הודיעה מיקרוסופט כי האגף שלה שאחראי על הקוד הפתוח, Microsoft Open Technologies, יספק לפרויקט את הקוד שנבנה בחברה לצורך תפעול החומרה, שכולל בין השאר מעקב אחרי ספקי כוח, דיאגנוסטיקה של השרתים ובקרת מאווררים.

"שרתים אלו ממוטבים לשירותי תוכנת השרתים של חלונות והם נבנו כדי לספק את דרישות הזמינות, התאמת הגודל והיעילות של פלטפורמת הענן הגלובלית שלנו. הם מציעים שיפורים דרמטיים לעומת שרתים ארגוניים סטנדרטיים, עם עד 40% חסכון בעלויות, 15% שיפור בצריכת הכוח ועד 50% ירידה בזמנים הנדרשים לפריסה ושירות", אמר ביל לאניג, סגן נשיא תאגידי בקבוצת הענן והארגונים הגדולים במיקרוסופט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים