בית המשפט בהולנד ביטל את חסימת The Pirate Bay

הסיבה: חוסר יעילות ● במקום להוריד את כמות הפיראטיות, ההיקף שלהן דווקא עלה מאז שהופעלה החסימה של האתר

בית המשפט לערעורים בהולנד הפך החלטה של ערכאה נמוכה יותר וקבע כי מאחר והחסימה של אתר The Pirate Bay על ידי ספקיות האינטרנט אינה יעילה, יש לבטלה.

השופטים בהאג דנו בסוגיה בעקבות עתירה של שתי ספקיות אינטרנט הולנדיות, Ziggo ו-XS4All, כנגד ההוראה לחסום את הגישה לאתר. לאחר שבית המשפט לערעורים ביטל את הוראת החסימה, יוכלו משתמשי האינטרנט בהולנד לגשת ל-The Pirate Bay ללא צורך בשימוש בשרתי פרוקסי או בשיטות אחרות לעקיפת החסימה.

"זהו ניצחון החופש באינטרנט", כתב נילס הוגברטס, דובר XS4All, בבלוג של החברה. "אנו שמחים מאוד שבית המשפט פסק לטובת חופש המידע, והגן על הזכות הבסיסית של אזרחי הולנד".

בית המשפט לערעורים פסק כי החסימה של האתר ברמה של ספקיות האינטרנט אינה מרתיעה את המשתמשים המבקשים להשתמש ברשת ביטורנט (BitTorrent) כדי להוריד תכנים פיראטיים, ולמעשה יתכן שאף נודעת לה השפעה הפוכה – שכן מאז שהופעלה החסימה, בשנת 2012, ההיקף של הפיראטיות דווקא עלה.

"ההחלטה של בית המשפט עלולה לפגוע בהתפתחות השוק של התכנים החוקיים המוצעים להורדה באינטרנט ובהגנה מפני תחרות בלתי חוקית", מסר טים קוליק, מנהל הארגון ההולנדי Brein הפועל כנגד פיראטיות, שניצח בערכאה הראשונה – ניצחון שבית המשפט לערעורים הפך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים