טוויטר רכשה 900 פטנטים מיבמ

הרשת החברתית מבצעת את הרכישה בעקבות טענות של יבמ על הפרת זכויותיה, ואף חתמה עימה על הסכם לרישוי הדדי.

טוויטר (Twitter) רכשה 900 פטנטים מיבמ (IBM) וחתמה עמה על הסכם לרישוי הדדי. זאת כדי ליישב סוגיות שהעיבו על היחסים בין החברות ולבסס את מערך הקניין הרוחני של טוויטר, נוכח התחרות מול חברות דוגמת גוגל (Google) ו-Facebook (פייסבוק).

בחודש נובמבר, לאחר ההנפקה של מניות טוויטר לציבור, טענה יבמ כי טוויטר מפירה את זכויותיה בשלושה פטנטים. בעקבות טענות אלה התברר עד כמה דל מערך הפטנטים של החברה בהשוואה למתחרותיה. ההסכם לרישוי הדדי משמש גם כביטוח מפני טענות דומות בעתיד מצד יבמ, שמחזיקה באחד ממערכי הפטנטים הגדולים בענף, בהיקף כולל של כ-41 אלף פטנטים. אגב, את השנה החולפת סיים הענק הכחול בראש רשימת רושמות הפטנטים, בפעם ה-21 ברציפות.

"רכישת הפטנטים מיבמ והחתימה על הסכם לרישוי הדדי, מעניקים לנו הגנה טובה יותר בתחום של הקניין הרוחני וחופש לחדש עבור המשתמשים בשירותינו" ציין בן לי, המנהל המשפטי של טוויטר, בהודעה המשותפת שפרסמה החברה יחד עם יבמ.

שתי עסקאות נוספות הקשורות לפטנטים שנערכו לאחרונה, כללו את הסכם שיתוף הפעולה של גוגל וסמסונג (Samsung) שנחתם בשבוע שעבר, ומאפשר לשתי החברות להשתמש אחת בפטנטים של השנייה, ומכירת מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility) מגוגל ללנובו (Lenovo), שאחד החלקים החשובים בה היה שמירתה של גוגל על קטלוג הפטנטים של מוטורולה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים