צפו: מה קשור אונס למאגר הביומטרי?

סרטונים שהעלתה התנועה לזכויות דיגיטליות לרשת מנסים להסביר לציבור למה כדאי לו להתנגד למאגר הביומטרי ולסרב להשתתף בניסוי

התנועה לזכויות דיגיטליות השיקה היום (א') קמפיין נגד המאגר הביומטרי והעלתה לרשת שני סרטונים החושפים את הסכנות הטמונות, לדבריהם, בהצטרפות למאגר וקוראים לאזרחי המדינה שלא לקחת חלק בניסוי הביומטרי.

בסרטונים מככבים עדי גילת (הבורר), נעמה פרייס (המקוללים) ואחרים. סרטוני הקמפיין מומנו כולם באמצעות מתנדבים ותורמים קטנים שהצטרפו למאבק באמצעות קמפיין גיוס המונים אותו ערכה התנועה באוגוסט האחרון. במסגרת הקמפיין נאספו 20 אלף שקלים.

יהונתן קלינגר, היועץ המשפטי של התנועה לזכויות דיגיטליות אמר כי "היום, לאחר שמשרד הפנים הציג לציבור מידע שקרי ומנסה להסתיר ממנו הן את סכנות המאגר הביומטרי והן את זכותו לסרב להיכנס למאגר, אנחנו יוצאים בקמפיין שמטרתו לגלות לציבור את האמת: המאגר הביומטרי מסוכן ולכל אחד מאיתנו יש את הזכות לסרב".

ניר הירשמן, מנכ"ל ווטסון ודובר התנועה לזכויות דיגיטליות, טען כי "דליפה של המאגר הביומטרי תחשוף כל אחת ואחד מאיתנו לסכנות של מעקב, סחיטה ואיומים. מאות גולשים ומתנדבים הבינו את זה והתגייסו להכנת הקמפיין הזה. אנחנו מאמינים שהכוח הציבורי של האזרחים יגבר על כוח הכסף שנשפך בקמפיינים אחרים ויזהיר בצורה אפקטיבית את הציבור מפני סכנות המאגר הביומטרי".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Sam

    הדוגמה שמוצגת בסרטון היא גם מטופשת וגם לא נכונה. (בנוסף למה שמגיב 2 אמר) אם כל מה שהאנס ישיג זאת הכתובת של הנאנסת, אז יש לי חדשות בשבילכם - יש את זה כבר במודיעין 144 שנמצא באינטרנט. אז נכון, צריך לדעת את השם שלה בשביל זה, אבל לא קשה לגלות זאת. בנוסף, אם כל-כך קל לפרוץ מאגרי מידע, אז בוודאי פרצו כבר את מאגר המידע של משרד התחבורה, שמאפשר לאנס לגלות את הכתובת לפי המספר של המכונית. (מה לא פרצו?....) והדבר האחרון שכדאי לדעת - טביעות האצבע הם כל-כך מורכבות, שכדי לזהות בן אדם לפי טביעת האצבע שלו המחשב צריך לרוץ על כל הטביעות במאגר, וזה לוקח ימים (אלא אם יש לך מחשב על), וגם אז עקב אי-דיוקים עשויות להתקבל כמה תשובות. השימוש הרגיל במידע הזה הוא כדי לאמת את הזהות שלך. כלומר - להשוות רק עם טביעת אצבע אחת - זו שלך (או מי שאתה טוען שאתה) וזהו. את זה ורק את זה ניתן לעשות מיידית. בתכלס' - איזו סכנה יכולה להיות מפריצת המאגר הביומטרי? מה? יזייפו את טביעת האצבע שלך כדי להתחזות לך? אי-אפשר. אז מה הפרנוייה? מה יהיה אפשר לדעת שלא ניתן לדעת היום? ולא - זה לא כמו לתת להם את הסיסמה לפייסבוק שלך, כי אי אפשר לדעת עליך מהמאגר שום דבר שאל רשום במשרד הפנים וזה רק את הכתובת שלך (שהיא במקרים רבים בכלל לא מעודכנת), ואת הגיל שלך (זה ממש נורא...)

  2. אלי

    הכל טוב ונכון, אבל תחשבו על זה רגע. הרי הקטע של המאגר, זה למנוע זיוף. נגיד שמשהו הלך וזייף את התעודת זהות הכחולה שלי, הרגילה. אני בינתיים כבר יש לי ת.ז. ביומטרית, הבחור עם התעודה המזוייפת שלי, בא לבנק, פותח חשבון בנק (עם תעודה שפרטיה הם שלי אבל זה לא אני) לוקח הלוואה נכנס למינוס ואחרי זה מחפשים אותי, והבנק לא עשה טעות כי מבחינתו הוא לא יודע אם יש לי תעודה ישנה או חדשה.. אז אתם מבינים שמכיוון וזה עדין לא חובה לביצוע, יש פה תקופה שבה העסק יכול לחגוג! :(

  3. אלי ו.

    שני הגורמים הן משרד הפנים והתנועה לזכויות הדיגיטליות מטעים אתצ הציבור. צילום טביעת אצבע בטלפון סלולרי מכוס זו בדיחה גרועה והזיהוי הפלילי היה שמח אם הייתה המצאה כזאת. פיענוח טביעת אצבע לצורך זיהוי חד ערכי דורש תוכנה שאולי יכולה להימצא בארגון פשע מתוחכם אבל לא אצל אנס. אז זה מסע הפחדה מטופש. המשמעות של מאגר ביומטרי לתעודת זהות מוגבלת, כי מרבית השימוש בתעודה היא לצורך הצגתה לגורמים שאינם יכולים לאמת אותה מול המאגר למשל הקופאית בסופרמרקט, או אפילו מאבטח בכניסה לבניין כמו קניון. המשמעות רק כאשר יהיה חשד סביר להתחזות וגרמים כמו המשטרה, שירות הביטחון הכללי או רשות המיסים ייכנסו לתמונה, ואולי לאימות פרטים בפתיחת חשבון בבנק. החשיבות של המאגר גדולה בנושא דרכונים, כאשר בקרת הגבולות תהיה מקושרת למאגר ותוודא תנועת נוסעים מהארץ ואליה עם דרכונים חוקיים וזהות היוצאים והניכנסים אינה בניגוד לכל דין. ובנוסף תהיה יכולת לשתף פעולה עם גורמים בין לאומים כמו האינטרפול שיוכלו להעביר שאילתות לגבי תקינות של דרכונים ישראליים וזהות הנושאים אותם.

  4. שרון

    לטענת משרד הפנים, המאגר הביומטרי מיועד למנוע מקרים של פושעים המגיעים למשרד הפנים ומוציאים תעודה בשמם ואחר כך חוזרים ומוציאים עוד תעודה בשם מישהו אחר. אבל הטענה הזו אינה נכונה. התופעה הזו אינה קיימת כי משרד הפנים לא מחלק תעודות אוטומטית לכל מי שמבקש. ראשית, על מבקש התעודה לעבור תשאול. שנית, אם בעל הזהות שהוא מנסה לגנוב כבר הוציא תעודה חכמה, מייד המערכת תתריע לפקיד שהונפקה כבר תעודה בשם זה ושהיא לא בוטלה, ולכן האיש שלפניו הוא מתחזה ויש לעצור אותו. כך שאם מתחזה כזה הוא עבריין שמנסה להסתתר - הדבר האחרון שכדאי לו זה לנסות את מזלו במשרד הפנים. מה ייצא לו מכך? אם יש לו הרשעות קודמות, כמו לרוב העבריינים, אז ממילא למשטרה יש מידע ביומטרי מצויין לגביו. ואם אין לו הרשעות קודמות, אז למה להסתכן ולהתפס עכשיו? צריך להיות פושע טיפש מאד כדי להשאיר בהתנדבות את טביעות האצבע ותמונה באיכות גבוהה בשביל חתיכת פלסטיק שניתן לבטל מרחוק. להסתכן כך, זה בערך כמו שעבריין יקח כרטיס אשראי גנוב וינסה לבדוק אם אפשר לשלם איתו במיזנון בתחנת משטרה...

אירועים קרובים