אבי קויתי, קלאודיוס: "כשעובדים בענן, לא צריך לסחוב איתנו היסטוריה של עשרות שנות מערכות הפעלה"

קויתי, המייסד ו-הCTO של החברה המפתחת את OSv - מערכת הפעלה חדשה לענן, מוסיף: "הצרכים שהיו נכונים פעם, השתנו כיום מאוד; צריך לפתח משהו שמכוון לכך"

"זיהינו שמערכות הפעלה שמריצים כיום בענן, סוחבות איתן היסטוריה של עשרות שנים. הצרכים שהיו פעם, להם פיתחו אותן, השתנו כיום מאוד. הגענו למסקנה שיש צורך במוצר שמכוון לצרכים האלה, ולא בביצוע התאמות ותיקונים, ולכן פיתחנו את מערכת ההפעלה לענן OSv, שהיא מערכת קוד פתוח", מסביר אבי קויתי, המייסד וה-CTO של חברת קלאודיוס.

קויתי התראיין לאנשים ומחשבים במהלך כנס DevCon TLV השביעי מבית אנשים ומחשבים שנערך בשבוע שעבר, באוזן בר בתל אביב. את הכנס הנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

זו לא יומרה להתחרות בלינוקס?

קויתי: "זה אכן פרויקט יומרני. עבדנו ברד-האט (RedHat) על לינוקס (Linux), אנחנו מכירים את העולם הזה. יש לנו ניסיון חזק בקרנל, אנחנו יכולים לעשות את זה. כמו כן ראוי לציין שאנחנו חברים ב-Linux Foundation, כך שאנחנו חלק מה- אקוסיסטם של לינוקס".

כמה חברים משתתפים בקהילת הקוד הפתוח של קלאודיוס?
"הקהילה כוללת כמה עשרות מפתחים, אך אין לנו אפשרות לדעת כמה משתמשי קצה יש לה. אנחנו יודעים שיש חברה אחת שמשתמשת במערכת שלנו לייצור למרות שאנחנו לא ממליצים על זה בשלב הזה של הפיתוח. יש מישהו שהתלהב מכך שבשנייה אחת ניתן ללחוץ על Deploy והמערכת רצה. הם ראו בזה הזדמנות לשפר את המודל העסקי שלהם והם משתמשים בזה".

אם הקוד פתוח, מהו מודל ההכנסות שלכם?
"יש לנו שלושה מודלים של הכנסות: פרמיה באמצעות שירותי ענן – כיום יש אפשרות לפרסם באמזון ולגבות פרמיום. כך למשל, אמזון (Amazon) גובה 50 סנט לשעה ועוד סכום קטן לקלאודיוס ובתמורה הלקוח מקבל גרסה משופרת ויכולת תמיכה. המודל השני הוא מודל של OEM – שמאפשר לחברות לייצר Virtual Appliances עם מערכת ההפעלה שלנו. מכיוון שהביצועים שלנו טובים יותר הם יכולים להעביר את השיפור ללקוחותיהם. זה יותר טוב לכולם. לנו זה כמובן טוב כי יש לנו הסכם עם ספק התוכנה שמפיץ את המערכת שלנו בתוך המערכות שלו. להם זה טוב כי הם נותנים ללקוחות מוצר שקל יותר לשרת אותו, והלקוחות נהנים ממערכת עם ביצועים יותר טובים ותחזוקה פשוטה יותר.

"המודל השלישי בו אנחנו משתמשים הוא שיווק לארגונים גדולים, אך אותו ניישם רק אחרי שהם יכירו אותנו מהענן. הרבה ארגונים טובלים אצבע אחת בענן כדי להבין מה זה, ואנחנו רוצים שכשנבוא אליהם זו לא תהיה מכירה של משהו מוזר אלא של משהו שהם מכירים ויכול להיות שאפילו משתמשים בו".

יש לך מסר למשתתפים בכנס?
"כן – בואו להשתתף במהפכה. בואו לעזור לנו לפתח את זה ומי שינסה את זה עכשיו יקבל מערכת מותאמת הרבה יותר לצרכים שלו. כמו בכל קוד פתוח, מי שמצביע משפיע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים