הילי זליבנסקי, עיריית תל אביב: "פתרונות טכנולוגיים פורצי דרך מביאים להעצמת מנהלים ועובדים"

"עלינו לקשר בין כל סוגי הטכנולוגיות הקיימות ב-IT העירוני, ולתת ללקוחות את השירות המיטבי באמצעותן, אמר זלינבסקי, CTO וארכיטקט ראשי, אגף מיחשוב ומערכות מידע בעיריית תל אביב-יפו ● ערן אברהמי, סמנכ"ל תכנון מערכות בעירייה: כאשר בכירי העירייה משרטטים את אסטרטגיית וחזון העירייה, כמעט תמיד תשב בחדר ליאורה שכטר, המנמ"רית"

"עלינו לקשר בין כל סוגי הטכנולוגיות הקיימות ב-IT העירוני. המטרה היא לתת ללקוחות, הפנימיים והחיצוניים, את השירות המיטבי עם אותן טכנולוגיות. הדרך לעשות זאת היא להיות חדשניים", כך אמר הילי זליבנסקי, CTO וארכיטקט ראשי, אגף מיחשוב ומערכות מידע, עיריית תל אביב-יפו.

זליבנסקי דיבר בפורום CTO&IT Architects, שביקר במשרדי העירייה ביום ה' האחרון. את המפגש הנחו יהודה קונפורטס, עורך ראשי אנשים ומחשבים וזבולון דגן, מנהל מחלקת ארכיטקטורה ותשתיות באגף ה-IT בעירייה.

הוא הסביר כי "חדשנות תביא לכך שניתן מענה טכנולוגי ומהיר עם השירותים והיישומים שלנו", ואף ציטט את אחת ההגדרות לחדשנות לפיה "חדשנות היא יצירת ערך על ידי פתרון חדש לצרכים קיימים, או חדשים". למימושה, הוסיף, "נדרשים קיומם של שני תנאים – זיהוי צורך והבנת כלל האילוצים. אלה דורשים מעטפת של סביבה תומכת, גיבוי הנהלה וצידוק כלכלי".

"אנו מביטים על חדשנות מכיוונים שונים", אמר זליבנסקי, והוסיף כי "המטרה היא שימור ההשקעות הטכנולוגיות שנעשו בעבר לצד התגברות על אילוצים טכנולוגיים". הוא אף הביא כמה דוגמאות לשירותים שפותחו בהם החדשנות מילאה תפקיד מפתח. האחד,  עבודה עם iPad ובתוכו VPN, עם Citrix Receiver ו-API, המספק לדבריו, "יכולת עבודה בשטח ללא צורך בפיתוח חדש, תוך מתן מענה לזמן עבודה ארוך ומסובך ותקשורת דו סטרית".

פתרון אחר, אמר, היה הקמת תשתית תקשורת אוטונומית, "על מנת להביא להקטנת התלות בספקי תקשורת ולהגדלת יעילות כלכלית. לכן פרסנו רשת סיבים אופטיים ברחבי העיר, הנותנת מענה לחלוקת משאבי התקשורת באופן בו זמני". דוגמה נוספת לנושא, לדבריו, הייתה בכך שהם הקימו סביבת פיתוח חדשנית למערכת מחשב מרכזי, "עשינו ניהול תצורה אחוד תחת תשתית עירונית, TFS, ניהול הרשאות אחיד AD, וסיפקנו יכולות IDE דומות לסביבת פיתוח מתקדמות. כך, בעזרת פתרון Mainframe development environment
שיפרנו את איכות חיי המפתחים במיינפריים".

הדרך להשגת חדשנות, סיכם זליבנסקי, "היא להבין מהי הפעילות העסקית, מהי המטרה אותה נדרש להשיג, ואיך השימוש בטכנולוגיה יכול להביא לפתרון. יש להביא להגדלת היעילות של מערכות ה-IT באמצעות פתרונות טכנולוגיים פורצי דרך, המביאים להעצמת מנהלים ועובדים".

"אין לנו במי להתייעץ בכל הקשור ל-IT מוניציפאלי"
ערן אברהמי, סמנכ"ל תכנון מערכות בעיריית תל אביב-יפו, אמר כי "העניין הטכנולוגי הוא העיקר, אבל הוא גם הרבה מעבר. כאשר בכירי העירייה משרטטים את אסטרטגיית וחזון העירייה, כמעט תמיד תשב בחדר ליאורה שכטר, המנמ"רית".

לדבריו, "לצד החשיבות של החדשנות, יש עוד שני ערוצי פעילות שונים. תחום שלא מדברים עליו הוא תשתית. הוא חשוב יותר מהחדש, הוא ה'לחם'. החדשנות יותר 'סקסית' ויש לה יותר זוהר, וחבל שכך כי התשתית היא הדבר החשוב באמת. העירייה לא תוכל להתקיים בלי התשתית, בעוד שהיא כן תוכל להתקיים, גם אם לא בצורה טובה – בלא היישומים החדשניים".

אברהמי סיים בציינו כי "בתחום הקדמה אנו כמעט לבד. אנחנו לא רואים במי ניתן להיוועץ ב-IT מוניציפאלי. אנו משתדלים שתהיה לנו היכולת להביט קדימה. הבעיה היא שלא פשוט להיות חדשני. קיים בנו הרצון לחדש, אבל בארגון המונה 8,000 עובדים, קשה עד על סף הבלתי אפשרי – שזה יחלחל לכולם".

לאחר הצגת כמה פרויקטי דגל באגף המיחשוב, הסתיים הביקור בסיור במשל"ט העירוני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים