תוכן שיווקי

SAS פרסמה את תוצאותיה העסקיות לשנת 2013: הכנסות של יותר משלושה מיליארד דולר

הכנסותיה של מובילת תחום האנליטיקה העסקית צמחו ב-5.2% מאז 2012 ● הצמיחה החזקה נרשמה בוויזואליזציה של נתונים, פתרונות עסקיים, שירותי ענן ובינה עסקית

03/02/2014 14:47

מובילת האנליטיקה העסקית SAS ציינה את 2013 כשנת הצמיחה ה-38 ברציפות והציגה שיא בהכנסותיה – 3.02 מיליארד דולר, בעוד אירגונים מאמצים מגוון של פתרונות SAS. הכנסות תחום הבינה העיסקית זינקו יחד עם הפופולריות של כלי ה-Visual Analytics SAS, תוכנת ויזואליזציה חדשה הממקדת את הסכנות וההזדמנויות העסקיות העולות מנתוני הארגון. צמיחה דו ספרתית נרשמה בהכנסות משירותי ענן, המציעים כלים למאבק בהונאות ופשיעה כלכלית, ניהול סיכונים, ניהול לקוחות ופיתוחים רפואיים.

פתרונות SAS עוסקים בהפקת מידע מנתוני ענק (Big Data) ומתן אפשרות לאירגונים לגלות דרכים רווחיות יותר לניהול עסקים.

חברת SAS ממשיכה בפיתוח חזונה: הפיכת נתונים, ממקורות שונים ומבנים מגוונים, לתובנות המשפיעות על סדרי העדיפויות בארגון. "נתונים הינם נכס שחשיבותו צומחת עבור הארגון", אומר מנכ"ל SAS, ד"ר ג'ים גודנייט. " כמות הנתונים הזורמים לארגון הינה כה נרחבת, עד כי בלתי אפשרי לנתחה במהירות מספיקה על מנת להשפיע על החלטות יום-יומיות ללא שימוש בתשתית לביצועי אנליטיקה מהירים. במהלך השנתיים האחרונות סיפקנו טכנולוגיה אנליטית פורצת דרך החושפת את הערך הקיים בנתונים".

צמיחת הכנסות באיזורים שונים בכל הקטגוריות המובילות
ארגונים הנאבקים בהונאות תרמו לצמיחה של 44% במכירת פתרונות למניעת הונאות ולהגברת אבטחה. הכנסות משירותים מבוססי ענן צמחו ב-20% ותרמה לכך היערכות חברות התרופות לקראת רגולציות חדשות, עסקים אשר ביקשו להבין את העדפות לקוחותיהם ומוסדות ממשל שפעלו לצמצם הונאות. ההכנסות מכל התעשיות גדלו, בכלל זאת צמיחה של 18% בתחומי התשתיות והאנרגיה, 17% בתחומי הבריאות ו-16% בשווקי ההון.

תחזית 2014
על פי דו"חות האנליסטים (פורסטר ו-IDC), מובילה SAS את שוק האנליטיקה ומתכוונת לשמור על מיצוב זה ולספק ללקוחותיה כלים מובילים לאנליטיקה בעלת ביצועים מהירים ופתרונות נוספים, המסייעים לאירגונים בגדלים שונים – מארגונים גלובליים ועד עסקים בינוניים וקטנים – להשתמש באנליטיקה בקלות.

בין התחומים הצפויים לצמוח בשנת 2014 מונה SAS את ניהול הנתונים (Data Management), ויזואליזציה של נתונים, פתרונות מכווני תעשייה ופתרונות בענן.

"היכולת לעדכן פעילות ותובנות באמצעות אנליטיקה אינה רעיון חדש", אומר הנרי מוריס, סגן נשיא בכיר במחלקת מחקר התוכנות והשירותים ב-IDC העולמית. "אירגונים החושבים קדימה זיהו זאת ו-SAS, בעזרת הישומים האנליטיים וטכנולוגיות החיזוי, הינה גורם מפתח המאפשר זאת".

SAS עונה למחסור באנשי מקצוע המונע על ידי הדרישה לאנליטיקה
הצורך לענות לבעיות עסקיות מורכבות באמצעות אנליטיקה מגדיל את הביקוש לתוכנה ושירותים. כך גם נוצר מחסור בכח-אדם מיומן. מחקר של מכון מק'קינזי העולמי מעריך כי עד 2018 יווצר מחסור של כ-190 אלף משרות אנליסטים בארצות הברית, בנוסף למחסור של 1.5 מיליון מנהלים ואנליסטים בעלי כישורים בתחום נתוני הענק. מחקר של אקסנצ'ר (Accenture) חוזה כי שש תעשיות מרכזיות בשבע מדינות יוסיפו 117,600 משרות אנליסטים עד 2015. בסין בלבד צפוי להיווצר עודף באנשי מקצוע בעוד שהמחסור הגדול ביותר צפוי להיות בארצות הברית, בברזיל ובבריטניה.

SAS מתמקדת בקידום ההשכלה הנדרשת בשוק העבודה במאה ה-21. החברה תומכת בהשכלה באמצעות מוצרים חדשניים ושירותים המשפרים את איכות ההוראה, הלימוד והאדמיניסטרציה. בארצות הברית בלבד, תומכת SAS  ב-15 תוכניות לתואר שני, וביותר מ-50 תוכניות תעודה בתחומי האנליטיקה. יוזמה חדשה של SAS בתחום החינוך בשנת 2014 תרחיב את התכניות על מנת להגדיל את היקף ההכשרות.

"אנחנו מחוייבים לבנות את הדור הבא של מקצועני הנתונים", אומר גודנייט. "כל מי שמעוניין בשכר טוב ובכישורים נדרשים גם בתקופות מיתון צריך לשקול קריירה בתחום האנליטיקה".

צבי צוויג, יו"ר קבוצת מיה מחשבים, נציגת SAS בישראל, מציין כי "גם בישראל אנו מציינים את הגידול הכמותי והאיכותי בשימושי SAS וערים למחסור המתפתח בשוק באנליסטים ומדעני נתונים. במהלך השנה האחרונה נפתחו מסלולים לאנליסטים ותוכניתני SAS באוניברסיטאות מובילות בישראל ואנו מצפים להמשיך ולתמוך בגידול העסקי של לקוחותינו בעזרת הכלים האנליטים המובילים וכוח אדם מוכשר".

אירועים קרובים