בוריס נדיון, אסטריילס: "יש נתק בין מהנדסי תוכנה ומתכנני תוכנה"

"אם המהנדסים ילמדו כיצד עובדים המתכננים, הם יוכלו להשתמש בידע הזה כדי לתרום להנדסה ולתכנון של המוצרים", מוסיף נדיון, ממייסדי החברה ● "אנחנו מאמינים בגישת ה-80/20, שאומרת ש-80% מהתוצאות ניתנות להשגה לאחר הוצאת 20% מהמשאבים"

"תכנון הפך לגורם מבדל כאשר בוחרים באיזה מוצר להשתמש. יש נתק בין מהנדסי תוכנה ומתכנני התוכנה, ואם המהנדסים ילמדו כיצד עובדים המתכננים, הם יוכלו להשתמש בידע הזה כדי לתרום להנדסה ולתכנון של המוצרים", הציע בוריס נדיון, ממייסדי אסטריילס (Astrails), המספקת שירותי ייעוץ ופיתוח לחברות סטארט-אפ בתחום התוכנה.

נדיון דיבר במהלך כנס DevCon TLV השביעי מבית אנשים ומחשבים שנערך בשבוע שעבר, באוזן בר בתל אביב. את הכנס הנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

"ארכיטקטורת תוכנה עבור מהנדסים, כמוה כשפת תכנון עבור מתכננים. תהליך ההנדסה, הכולל את שלבי הארכיטקטורה, ההטמעה והבדיקות, דומה לזה של הטיוטא (WireFraming)", הוא הסביר, והוסיף כי "התכנון הויזואלי והאינטראקציות כמו שהמתכנן רואה אותם. אינני מתכנן, אך אני אומר את הדברים מתוך ניסיון של 20 שנה כמהנדס תוכנה".

"אחת הסוגיות עמן מתמודדים יזמי סטארט-אפ בתחום התוכנה, היא כיצד לבנות יישום בלי לבזבז משאבים, ומהי הארכיטקטורה המתאימה", שטח נדיון את דעתו, והמשיך: "כמו כן, ישנה שאלת הקוד – איזה קוד ניתן לתחזוקה, על אחת כמה וכמה כאשר המצב הנתון הוא חוסר במהנדסי תוכנה בתחומים רבים, שמלווה בקושי למשוך אל החברה את אלה שישנם".

נדיון הסביר על הרקע של החברה, ואיך הוא בא לידי ביטוי במהלך העבודה על פרויקטים: "אסטריילס צברה ניסיון – היסטוריה של מעל 100 פרויקטים איתם הגיעו המייסדים, ועבודה, הערכה וייעוץ בתחומים טכנולוגיים רבים. בניגוד ללקוחות שלנו, שצריכים לפתח פעם אחת, אצלנו הידע נצבר, משמש לפרויקט הבא, ובא לידי ביטוי גם בעדכונים".

נדיון סיכם כי "סטארטאפים באים אלינו עם רעיונות ומבקשים ליישמם. אנחנו ממליצים להם במגוון רחב של שאלות: מה צריך לעשות? איך לעשות? מתי לבנות? מה לא לעשות? מה לדחות לשלב יותר מאוחר? כל השאלות האלה נובעות מהרעיון הבסיסי שלנו, שהוא לעשות את הדבר הכי נכון ברגע הנכון ולא לבזבז את משאבי הלקוח על תכונות של התוכנה שלא יזדקק להם בהתחלה. אנחנו מאמינים בגישת ה-80/20, שאומרת ש-80% מהתוצאות ניתנות להשגה לאחר הוצאת 20% מהמשאבים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים