הילי בלזר, PractiProject: "השימוש במתודולוגיות אג'ייל צובר תאוצה בארגונים"

"ב-90% מהארגונים שפועלים במתודולוגיות אג'ייל חלה עלייה ביכולת הארגון בטיפול בדרישות משתנות במהלך הפרויקט, תוך עמידה בלוחות הזמנים", אמר בלזר, מנכ"ל החברה, בהרצאתו בקורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק ואנשים ומחשבים ● יתירה מזאת, ציין, "יישום גישות האג'ייל מקצר את לוחות הזמנים של הפרויקטים"

מתודולוגיית האג'ייל הפכה להיות גישה מרכזית ב-2013. גישות האג'ייל התפרסו במגוון תחומים, מפרויקטי התוכנה דרך התחומים המולטידיסציפלינאריים ועד אגפי ה-IT בארגון. יתרונות המתודולוגיה מאפשרים, בין היתר, לתת מענה לסביבת דרישות משתנה לעתים קרובות, אשר מפריעה להתנהלות הפרויקט באופן המסורתי.

הילי בלזר, מנכ"ל חברת PractiProject, שמתמחה בהטמעת מתודולוגיות אג'ייל ומערכות ALM ומייצגת בארץ את השירותים המקצועיים של מוצרי JIRA, הופיע בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק ואנשים ומחשבים. הוא שטח בפני המשתתפים את הדרך שבה משנות תפיסות האג'ייל את האופן שבו מנהלים פרויקטי IT בעידן החדש. ההרצאה כללה את הצגת העקרונות הבסיסיים העומדים בלב הגישה לצד דרכים פרקטיות ליישום מוצלח בארגון.

לדברי בלזר, "בסקר שנערך בשנה החולפת בין משתמשים הפועלים במתודולוגיית אג'ייל, דיווחו 90% על עלייה ביכולת הארגון בטיפול בדרישות משתנות במהלך הפרויקט תוך עמידה במסגרת לוחות הזמנים של הפרויקט. מאותו הסקר ניתן ללמוד שהשימוש במתודולוגיות אג'ייל תופס תאוצה השנה בתוך הארגונים. 15% מהארגונים שהחלו להטמיע את מתודולוגיית האג'ייל דיווחו על הטמעה ביותר מחמישה צוותים בארגון שלהם במהלך השנה החולפת".

הוא הדגיש כי "כאשר מיישמים את גישות האג'ייל מצליחים לקצר את לוחות הזמנים של הפרויקטים בהשוואה למתודולוגיית מפל המים המסורתית. זאת, על ידי מקבול משאבי הפרויקט תוך מיקוד בביצוע משימות בחלקים קטנים (Sprints), שנעשים בתפיסה מוצרית המותאמת לספק ערך משמעותי ככל האפשר ללקוח כבר מחלקי הפרויקט הראשונים. לצד הגישה המתודולוגית יש להשתמש בכלי ניהול ייעודיים לפרויקטי אג'ייל, כגון מערכת Jira Agile, שינהלו את התהליך בצורה ממוחשבת ויספקו מדדי התקדמות וכלי ניתוח בזמן אמת".

לסיכום, אמר בלזר, "הטמעה מוצלחת של גישות אלה דורשת לרוב שינוי תפיסתי ולעתים ארגוני של משתתפי הפרויקט והארגון. בעת הטמעה של אג'ייל בארגון יש לקחת בחשבון את תהליך השינוי ואת ההתנגדויות הצפויות של חלק מהאנשים לעצם השינוי. יש להדגיש את עקרונות ה-'אמילי' – 'אני מה יוצא לי' – לכל אחד מהשותפים לפרויקט".

קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק ואנשים ומחשבים הוא הקורס המוביל והיוקרתי ביותר בעולם מערכות המידע בישראל. עברו בו בשנים האחרונות מאות מבכירי תחום מערכות המידע והמנמ"רים בשוק הישראלי, והוא זוכה להכרה על ידי גופים ציבוריים רבים ומהווה את תעודת הכניסה לתפקיד המנמ"ר בארגונים רבים. המנחה המקצועי של הקורס הוא בנצי שפירא, ששימש במשך שנים רבות כמנמ"ר של ארגונים מובילים במשק, בהם קוקה קולה, פלאפון וידיעות אחרונות.

המחזור הבא של הקורס אמור להיפתח בחודש פברואר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים