שבוע הכפילים: כך תדעו לאיזה סלבריטי אתם דומים

רבים ממשתמשי פייסבוק מעלים בימים אלה לפרופיל שלהם תמונות של סלבריטאים שדומים להם, או לפחות ככה הם חושבים ● רוצים גם אתם להשתתף בחגיגה? יש כמה אפליקציות שיעשו את העבודה

שבוע הכפילים שחל בימים אלה, ונפל על חלק מגולשי ישראל די בהפתעה, מוכרחים להודות, הביא רבים מיושבי פייסבוק (Facebook) להחליף את תמונות הפרופיל שלהם בתמונות של מפורסמים שדומים להם. או, יותר נכון, שהם חושבים שדומים להם. במקום צילומים של החברים הווירטואליים מחובקים, עם הילדים או סתם עושים פרצוף מצחיק, רואים תמונות של שחקנים, זמרים ואפילו פוליטיקאים.

דרך אחת למי שרוצה להשתתף בחגיגה הזאת היא ללכת לפי האינטואיציה: לחשוב איזה סלבריטי נראה בול כמוכם ולהעלות את תמונתו. לחילופין, אפשר לעשות זאת באמצעות המכשיר החכם: כמה אפליקציות "ישמחו" לגלות לכם מיהו הידוען שאתם כה דומים לו.

אחת הבולטות שבהן היא MyCeleb. מדובר בחלק מאפליקציה גדולה יותר שנקראת MyHeritage, שמאפשרת לכם לגלות את ההיסטוריה המשפחתית, לצלם ולשתף רגעים משפחתיים ולבצע חיפוש ברשומות שלה – וגם לדעת לאיזה סלבריטי אתם דומים. כדי לעשות את זה, עליכם ללחוץ על המקום המתאים בעמוד הראשי של האפליקציה. או אז נפתח עמוד שמאפשר לכם לבחור האם לצלם תמונה בזמן אמת או להעלות אחת מהגלריה שבמכשיר. אחרי שבוחרים, האפליקציה סורקת את התמונה ו-"מגלה" לכם מיהו הסלבריטי שנראה קופי כמוכם. או לא כל כך קופי – אתם יכולים לראות באמצעותה מהו שיעור הדמיון ביניכם.

המחשבה הראשונה, אם תרצו "החשד" הטבעי, שעולה היא שכל מה שהאפליקציה הזאת נועדה לעשות הוא לשעשע. כתבנו יניב הלפרין שם את נפשו בכפו וניסה את MyCeleb לא פחות משלוש (!) פעמים: פעם אחת יצא שהכפיל שלו הוא ז'ראר דפרדייה, פעם אחרת קארים עבדול ג'באר ובפעם השלישית האפליקציה טענה שהוא דומה לבשאר אסד. לא עלינו. האם יש קווי דמיון ביניהם לבינו? המממ… לא תמיד. לאחר מכן הוא הלך אל המקומות השני, השלישי והרביעי בסדר – האפליקציה מאפשרת גם את זאת – וגם שם לא היה לו קשה למצוא את ההבדלים.

בסך הכול, מדובר באפליקציה מומלצת, בעיקר אם יש לכם חוש הומור עצמי.

מצד שני, Celebrity Matchup מומלצת פחות. קודם כל, בניגוד לאפליקציה הקודמת, היא מיועדת לסביבת אנדרואיד (Android) בלבד. דבר שני, היא "שותלת" בטלפון שלכם מנוע מודעות מעצבן שגורם להופעת מודעות, כולל על מסך מלא, גם כשאתם בכלל לא משתמשים בה. שלישית, בניגוד ל-MyCeleb, אפשר להשתמש בה רק במצלמה האחורית, בגלל יישום פנימי שמותקן בה. נכון שזה טוב יותר מאשר צילום סלפי, אבל אם אתם לבד – זה לא ממש יעיל. גם ב-Celebrity Matchup אתם יכולים להעלות תמונה שמורה מהגלריה של המכשיר שלכם, כך שאתם יכולים לבחור את התמונה הכי יפה שלכם ולהעלות אותה.

אחרי שצילמתם את עצמכם, או העליתם תמונה מן המוכן, האפליקציה תדרוש מכם לבחור תמונה של גבר או אישה. לאחר שתחכו מספר שניות, תקבלו את התוצאות. כאן גם תוכלו לשתף אותן עם החברים בפייסבוק.

אפליקציה מוצלחת יותר לסביבת האנדרואיד היא FaceDouble. היא תבקש מכם לספק שם פרטי ומשפחה ולקבוע האם אתם רוצים שיהיה לכם כפיל או שתהיה לכם כפילה. גם כאן אפשר לצלם בזמן אמת או להעלות תמונה שכבר שמורה, לבחור את מין הכפיל ולשתף את התוצאה בפייסבוק, אלא שב-FaceDouble תקבלו תוצאה אחת בלבד. גם כאן, האלגוריתם של האפליקציה לא מתיימר לדיוק של 100%, אלא בין 50%-90%.

חשוב לדעת שבכל האפליקציות הללו, התוצאה וההתאמה לסלבריטי זה או אחר תלויות מאוד באיכות הצילום – שלכם. הדבר המומלץ הוא להשתמש בתמונה עכשווית: בקשו ממישהו שיצלם אתכם בזמן אמת, במקום מואר היטב. התמונה תצא הרבה יותר איכותית, ולכן התוצאה תהיה אחוזי התאמה גדולים יותר ביניכם לבין הידוען הכפיל.

להורדת MyHeritage מ-Apple Store לחצו כאן.

להורדת MyHeritage מ-Google Play לחצו כאן.

להורדת PicFace Celebrity Matchup מ-Google Play לחצו כאן.

להורדת FaceDouble מ-GooglePlay לחצו כאן.

השתתף בהכנת הכתבה: יניב הלפרין

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יונתן

    ישלי עינים כחולות או ירוקות סהר שתני אור קצת קהא אף סולד ספתיים קתנות קצת נמשיים ליד האף בן 14

אירועים קרובים