וואווי Ascend P6: נראה יוקרתי, אבל לא מספק את הסחורה

טלפון הדגל החדש של החברה הסינית מעוצב ומשדר יוקרתיות ● הוא דקיק, קל, נראה מצוין ונוח להחזיק בו ● הבעיות מתחילות כשעובדים איתו: זמן סוללה מועט, ביצועים חלשים ומסך שהטאץ' שלו לא עובד מספיק טוב

אי אפשר לטעות ולו לרגע בכוונות של וואווי (Huawei) בכל מה שקשור לשייכות שהיא רוצה להקנות ל-Ascend P6. היא רוצה שתבינו מהרגע הראשון שמבחינתה מדובר במכשיר דגל, ומכשיר דגל יוקרתי, כזה שראוי להציב אותו בשורה הראשונה עם מכשירים מובילים בשוק, מצד אחד, ומצד שני גם כזה שמשפיע על הסובבים כמו גאדג'ט ולא רק טלפון.

זה בא לידי ביטוי ברגע שלוקחים את הקופסה ליד ורואים את עיטורי הלוגו ושם הטלפון בצבע זהב, וזה נמשך בסידור הפנימי של הקופסה שהוא אחד מהמוצלחים בו נתקלתי בתקופה האחרונה: מתחת למשטח הראשי שבו מוצג הטלפון, יש שלוש קופסאות נוספות שמאפשרות בקלות לשמור על הסדר, כשאחת מכילה את האוזניות, השנייה את המטען והכבל שלו, והשלישית מכסה הגנה מגומי שקוף לשימוש עם הטלפון. מוצלח מאוד.

וזה בטח בא לידי ביטוי, כשמוציאים את חתן השמחה מהקופסה, ומגלים שאכן מדובר באחד הטלפונים היותר יפים שקיימים היום בשוק. הוא מציע עיצוב ייחודי בדמות חלק תחתון עגלגל שמושך מיד את העין, גב פלסטיק קשיח ושטוח לחלוטין שמרגיש ביד כמו אלומיניום, פס אלומיניום שמקיף את הטלפון משלושת צדדיו הישרים ומקנה לו הרגשה של יוקרתיות ויציבות כאחד, וגם מסך שלא בוזבז בו מקום מיותר על מסגרת כך שהוא נראה אפילו מעט גדול יותר מהגודל האמיתי שלו, 4.7 אינץ'.

אבל מה שבאמת תופס את העין זו הדקיקות: עובי המכשיר עומד על 6.14 מ"מ בלבד – אחד המכשירים הדקים שקיימים כיום בשוק, אם לא הדקיק ביותר. כשמוסיפים לכך משקל יחסית נמוך, 120 גרם בלבד, מבינים שזה פשוט מכשיר שנוח להשתמש בו וגם כיף להחזיק ביד.

עוד דבר שבולט כמעט מיד בטלפון הוא הנעץ שנמצא בתוך חיבור האוזניות בצד שמאל למטה. נעץ זה מיועד לפתוח את מגירות האחסון של כרטיס הזיכרון והסים שממוקמות בצד הימני של המכשיר, מתחת לכפור ההפעלה/כיבוי וכפתור השליטה בעוצמת הקול. אם לא הבנתם, אסור לאבד את הנעץ הזה, כי אחרת הפתיחה של המגירות הללו כמעט בלתי אפשרית. אבל מה לעשות והוא יושב בחיבור של האוזניות? לטובתכם לאחר השימוש הראשוני פשוט הכניסו אותו לאחת מהקופסאות של האריזה הראשית, וגם תזכרו היטב היכן אתם מניחים אותה.

הממשק הייחודי של הטלפון, Emotion UI 1.6, שיושב מעל גרסה 4.2.2 של אנדרואיד (Android), משלב את גישת האנדרואיד לממשק עם הגרסה של אפל (Apple) במכשירי ה-iPhone שלה. דף הבית הראשי מציע שילוב של מספר ווידג'טים בתוך מסגרת אחת, ואילו שאר היישומים המותקנים בטלפון פשוט מסתדרים להם בעמודים הבאים ולא במגירת יישומים נפרדת מהמערכת. אם יש צורך, המערכת מוסיפה עוד דפי בית לפי הצורך, אם מתקינים עוד ועוד יישומים, וחלק מהיישומים מסתדרים להם לבד בתוך תיקיות נושא, כשאפשר כמובן באופן ידני לגרור צלמית יישום מעל לצלמית יישום אחר כדי ליצור קבוצה חדשה באופן עצמאי – כשבלחיצה לפתיחת התיקייה אפשר גם לקבוע את שמה.

הרזולוציה של המסך אינה גבוהה, למרות גודלו, והיא עומדת על 720p בלבד, אבל מסך ה-IPS מספק זוויות ראייה טובות וצבעים עשירים במיוחד, יחד עם צפיפות של 321 פיקסלים לאינץ'. בהיבט הזה המסך בהחלט משלים חוויית שימוש מהנה, וכן, גם יוקרתית.

חשוב להסתכל בתוך הקנקן
אבל ככל שהמראה יוקרתי, הביצועים של המכשיר הזה, חייבים לציין, אינם נמצאים ברמה העליונה ובמקרה הטוב אפשר להגדירם כבינוניים. זה מתחיל בדבר החשוב ביותר, זמן העבודה. בגלל הדקיקות של המכשיר הסוללה מציעה נפח עבודה של 2.000mAh בלבד. הוסיפו לכך ווידג'טים פעילים ואפקטים מיוחדים שמבוצעים בכל פעם שעוברים בין עמודי הבית ופותחים אפליקציות, ותבינו לבד שבשימוש שכולל יותר מאשר גלישה באינטרנט, שיחות ובדיקת דואר פה ושם, הסוללה לא מחזיקה מעמד מספיק זמן, ויום שלם זו פנטזיה רחוקה.

כמו כן, אולי בגלל האפקטים המרובים, לא תמיד המכשיר הגיב מיד ללחיצות שביצעתי על המסך. אולי בגלל שהוא לא הבין אם אני רוצה להפעיל אפליקציה או רוצה להזיז עמוד, וגם כשרציתי להוסיף ווידג'ט לדף בית ריק, לא תמיד המכשיר הבין שאני מבצע לחיצה ארוכה ובמקום זאת ניסה להעביר אותי לעמוד אחר. ביטול האפקטים כליל קצת עזר, אבל לא לחלוטין.

כאמור החומרה של המכשיר לא מדהימה. הוא אמנם מגיע עם 2 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה, אבל רק 8 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון שמתוכם בפועל פנויים רק 4.7 ג'יגה-בייט. המעבד שבלב המערכת על השבב אמנם מורכב מארבע ליבות, אבל מדובר במעבד של וואווי עצמה (K3V2) ולמרות שהמהירות הנומינלית שלו היא 1.5 גי'גה-הרץ, זה לא ממש מעבד חזק, וגם השבב הגרפי יחסית חלש. אפשר אמנם לשחק, אבל לא משחקים כבדים. גם מצלמות המכשיר, 8 מגה-פיקסלים מאחור עם מיקוד אוטומטי ומבזק לד ו-5 מגה-פיקסלים מקדימה, לא סיפקו תוצאות מעבר לבינוני, וחבל.

כך שבסופו של דבר מקבלים מכשיר שהוא יוקרתי למראה, אבל לא מרשים במיוחד מבחינת ביצועים. עם תג מחיר של 2,099 שקלים, שהוא מחיר בינוני גבוה, אבל רחוק בהחלט ממחירי מכשירי הקו הראשון, תצטרכו להחליט במקרה שלו האם אפקט הוואו שהוא מעניק למשתמשים מספק אתכם, יחד עם איכות בנייה יוצאת מן הכלל וממשק נחמד, כי כל השאר לא מספיק מרשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים