דיווחים: דל תפטר יותר מ-15 אלף עובדים; החברה מכחישה

לפי ההערכות, המהלך יכלול את פיטוריהם של כ-20 עובדים בישראל ● בדל טוענים כי לא מדובר בגל ענק של פיטורים אלא "בפרישה מרצון של אחוז קטן מהעובדים"

האם דל (Dell) עומדת בפני גל ענק של פיטורים? על פי דיווחים שפורסמו ברשת, החברה עומדת לפטר עוד השבוע יותר מ-15 אלף עובדים ברחבי העולם. לפי ההערכות, המהלך יכלול את פיטוריהם של כ-20 עובדים בישראל. עם זאת, החברה עצמה פרסמה הודעה שמכחישה את הדיווחים ומסרה כי הם "לא מדויקים" וכי "מעט עובדים" עומדים לפרוש מרצון.

בדיווח שפורסם ברג'יסטר (Register), ומסתמך על שני מקורות, נכתב כי הפיטורים יהיו בכל המחלקות של החברה ולראשי חלק מהן כבר נאמר לפטר 15% מהעובדים. בחלק מאותן מחלקות כבר בוצעו קיצוצים באחרונה. יצוין כי לפני כשלושה שבועות דיווח אותו אתר על פיטורים נוספים בחברת הענק – של עד 30% מאנשי המכירות שלה בארצות הברית ובאזור EMEA.

על פי הדיווח, דל הציעה לעובדים חבילת פרישה שכוללת תשלום שתי משכורות חודשיות ועוד תשלום בגין שבוע עבור כל שנה בה עבדו בחברה, בונוס בשיעור של 75%, ביטוח בריאות לשנה וחצי (לעובדים האמריקנים) וסיוע במציאת עבודה חדשה.

עם זאת, בהודעה ששלח לרג'יסטר דיוויד פרינק, דובר מטעם החברה, הוא כתב כי "הדיווח לפיו דל מפטרת 15 אלף עובדים לחלוטין לא מדויק. אני יכול לאשר שאחוז קטן מאוד מכוח האדם של דל ברחבי העולם קיבל את ההצעה של החברה לחבילת פרישה מרצון התנדבותית". "בד בבד", הוסיף, "אנחנו גדלים באזורים אסטרטגיים עבורנו, כולל פיתוח תוכנה וחומרה, הנדסה ושירות לקוחות".

"נכון שנקטנו בשנים האחרונות בצעדים לטובת העסקים שלנו ולהגברת היעילות", המשיך הדובר. "כמו כל עסק, אנחנו ממשיכים לבחון את הפעילות שלנו על מנת להישאר תחרותיים ולשרת את הלקוחות שלנו על הצד הטוב ביותר".

מהו אותו אחוז קטן? דל לא מסרה. המקורות של האתר מציינים כי יכול להיות שמדובר ב-10% מעובדי החברה – מספר לא קטן, אבל אולי פחות.

מדל ישראל לא נמסרה תגובה. הסניף הישראלי של החברה מונה יותר מ-200 עובדים, כמה עשרות מהם עובדי מרכז המו"פ של החברה, שהוקם על בסיס רכישת אקסנט (Exanet) הישראלית. גורמים בענף העריכו כי היקף הפיטורים בארץ יעמוד על עד 20.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים