עכשיו זה רשמי: סטיה נדלה מונה למנכ"ל הבא של מיקרוסופט; ביל גייטס פורש

נדלה ימונה במקומו של סטיב באלמר וגייטס ישמש כ-"יועץ טכנולוגי" למיקרוסופט ● המנכ"ל החדש מבטיח שינויים, בעיקר בתרבות הארגונית של החברה

אחרי שבועות רבים של ניחושים והערכות נפלה ההחלטה: מיקרוסופט (Microsoft) מינתה את סטיה נדלה למנכ"ל הבא שלה, אחרי סטיב באלמר. כמו כן, ביל גייטס יפרוש מתפקידו כיו"ר הענקית מרדמונד וישמש כ-"יועץ טכנולוגי" לחברה. במקום גייטס ימונה ג'ון תומפסון, חבר ותיק במועצת המנהלים של מיקרוסופט ומי שהוביל את הליך מינוי המנכ"ל החדש.

ההודעה של מיקרוסופט בדבר זהות המנכ"ל החדש תואמת את ההערכות המוקדמות. נדלה (46) עובד במיקרוסופט מזה 21 שנים ובתפקידו הנוכחי משמש כסגן נשיא בכיר בחטיבת הענן והארגונים הגדולים. חטיבה זו מופקדת על כמה מהתחומים בעלי קצב הצמיחה המהיר ביותר מבין המוצרים והשירותים שמציעה החברה, ובכלל זה פלטפורמת Azure ושרת SQL.

לפני שמונה לתפקידו הנוכחי, ניהל נדלה את החטיבה לשרתים וכלים, שבשנת 2012 הייתה החטיבה השנייה בגודלה במיקרוסופט על פי היקף ההכנסות. קודם לכן הוא מילא מגוון תפקידים בחטיבות האופיס (Ofiice) והאינטרנט של מיקרוסופט, ובין השאר הוביל את המיתוג מחדש של מנוע החיפוש בינג (Bing).

סוף עידן במיקרוסופט. ביל גייטסההחלטה על מינויו של נדלה התקבלה לאחר שבחמשת החודשים האחרונים עסקה ועדה מיוחדת של החברה בניסיונות למצוא מחליף לבאלמר, שהודיע באוגוסט על כוונתו לפרוש מתפקידו בשנת 2014.

באלמר כתב באי-מייל ששלח לעובדים כי ההחלטה על מינויו של נדלה כיורשו היא "בבירור" ההחלטה הנכונה. "סטיה הוא מנהיג מוכח", ציין. "יש לו יכולת מדהימה לקרוא את הנעשה בשוק, למצוא הזדמנויות ולשתף פעולה בתוך החברה כדי לנצל אותן".

נדלה עצמו כתב לעובדים כי עליהם להיות מוכנים לכמה שינויים שהוא יעשה בה. "כל אחד מאתנו צריך לעשות את העבודה הטובה ביותר, להוביל ולעזור לשינוי תרבותי בחברה", כתב. "לפעמים אנחנו לא מספיק מעריכים מה אנחנו יכולים לעשות כדי לגרום לדברים להתקדם ויותר מדי מעריכים את היכולות של האחרים לגרום לנו לזוז קדימה. אנחנו חייבים לשנות את זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים